Bitcasa - nejhorší cloud storage na světě

Před dvěma lety se na nebi cloud storage objevil nový hráč - Bitcasa - a protože už v té době bylo v tomto oboru docela narváno, nabídl v té době nevídanou věc: unlimited storage za směšný peníz: 99$ ročně.

Samozřejmě měl v té době na sobě tradiční nováčkovskou nálepku: "beta"

Jeho nabídka se zrovna trefila do období, kdy jsem řešil uložení nepodstatných dat (tj. to pro co nebudu brečet, když se to ztratí) - ideálně v cloudu, abych je měl k dispozici kdekoli - a tak jsem si řek, že vyzkouším. Takže jsem nabídky využil a stal se jedním z jejich "early adopters" (řekněme platící tester ;) )
Krom toho mi velmi vyhovoval princip, kdy se bitcasa cloud tváří na PC (díky desktop app) jako lokální disk.

V praxi to znamenalo, že jsem v průběhu asi půl roku hrnul do cloudu data, tam jsem si je pěkně uspořádával a jednotlivé soubory přejmenovával na pěkné logické názvy.

Po roce a něco Bitcasa se rozhodla zrušit svou "beta" nálepku, změnit místo či systém ukládání dat a společně s tím se rozhodla pro změnu cenové politiky - a nebudu napínat, nasrala úplně všechny.

Zmrdství č. 1 - 10x zvednutá cena

Při startu své služby nabízel 2 tarify:

  • 10GB zdarma
  • neomezeno za 99$ ročně
Nové tarify si pak definoval tři:
  • 5GB zdarma
  • 1TB za 99$ ročně / 9$ měsíčně
  • 10TB za 999$ ročně / 99$ měsíčně
(pro formu: ještě mezitím měl jinou změnu tarifů, ale ta trvala jen pár týdnů či měsíců a mě se tenkrát, bůhví proč, nedotkla)

Co to znamená? 
Pokud jste měli FREE tarif a v něm 8GB dat, byli jste v prde.i a buď smazat 3GB nebo platit.
Pokud jste měli stejně jako já uloženo 1,1T - znamenalo to buď zaplatit 999$ nebo smazat to co bylo nad 1T. 
Můj úkol smazat (nebo lépe stáhnout a smazat) okolo 100GB byla prkotina - ale představte si někoho, kdo by tam měl třeba 3T... 
(a na stažení byl myslím měsíc)

Za mne je tohle prostě podvod - pokud si tam někdo nahrnul v dobřé víře dle stávající smlouvy velkou hromadu dat, o které nechtěl přijít, staly se jeho data jejich rukojimým...

Bouře na twitteru byla velká a sprostá...

Dovětek k cenotvorbě - možná to bylo pro ně datově neudržitelné (ovšem vzhledem k: Only 0.5% of our accounts require more than 1TB, and less than 0.1% require more than 10TB. tomu moc nevěřím) - ale možnosti, jak z toho ven s daleko menším negativním ohlasem bylo více:
  1. nové tarify by se vztahovaly jen na nové zákazníky - zde by nebyl vůbec žádný problém
  2. starým zákazníkům by se limit "neomezeno" změnil na (třeba) nejbližší vyšší jednotku tera - např, při obsazenosti 1,8T, by měl od změny za starou cenu 2T - někdo by se z principu zlobil, většině by to bylo jedno...
  3. starým zákazníkům nabídnout nějakou slevu - revanž za to, že porušili pravidla smlouvy - tohle by už vyvolalo nějakou nevoli, ale ne takovou jako tenkrát...

Zmrdství č. 2 - nefunční download

Pokud používáte cloud storage jako externí HDD a nemůžete si z něj data stáhnout, je to megaprůser.

A přesně to se děje od zrušení bety, kdy v rámci přesunu dat (moc jsem nerozumněl důvodům) se přesunuly z disc.bitcasa.com na drive.bitcasa.com.

Vzhledem k výše napsanému podvodu na zákazníky se snažím několik měsíců ta svá zbývající data - neúspěšně.
Mám na PC naistalovaný desktop aplikaci, která mi cloud drive mapuje jako lokální disk. Dám stahovat například adresář s 20 soubory, a z těch 20 souborů se mi stáhne třeba 7 kousků. Zbytek hlásí "soubor není dostupný" a podobné hlášky - dle toho na jakém PC/systému jedu.

Je to frustrující...

Druhou možností, kterou mám, je připojit se na web drive.bitcasa.com, a tam ozačit  nějaké soubory či složky. Ovšem když narazíte na tohle:
což je výpis adresáře, ve kterém je asi 30 podadresářů, je to už na rozbití huby...

Krom toho si jistě dokážete představit jak zábavné je stahovat po souborech v několikapatrové adresářové struktuře...

Ano, jistě, je možné stáhnout i celý adresář - ale když v něm je třeba 8GB, jeho příprava a stahování (vzhledem k omezenému downloadu na straně bitcasy) je prostě na půlden. Pokud bych dal stahovat adresáře dva (tj. ne celý obsah nadřazeného - těch adresářů je tam třeba 8...), je počítač zasekanej na den (ono to z nějakého důvodu dost žere procesor...)

Prostě stáhnutí necelého tera mých dat je pro mne poslední 4 měsíce neřešitelný problém...

Takže za mne: vyhněte se cloudu Bitcasa obrovským obloukem

PS: to že nejsem schopen odstranit svou kreditní kartu z jejich nastavení je jen třešnička na dortu...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moštárna Kostelec na Hané - provozní doba

Přečtení ZFO (obálka datové zprávy) na linuxu

Chci web/aplikaci Podací lístek od České pošty