Pokemon GO - poznámky

Nesouvislé poznámky ke hře Pokemon GO - jo hraju, stejně jako jsem hrál Ingress. Ten mi vydržel asi rok (8 lvl) - uvidíme kolik pokémonů budu mít až to zabalím.

Aktuální stav: 

  • 51 (?.8.2016)
  • 58 (2.9.2016)
  • 62 (14.9.2016)
  • 77 (23.9.2016) - lucky egg a nasyslení hromady pokemonu pro evolve
  • 85 (30.9.2016) - vysněná 100 se blíží, jsem zvědav, zda to s ní zahodím
  • 110 (1.11.2016) - hlavní posuny přes lucky egg a teď končící halloween event
  • 113 (20.11.2016) - 27lvl, v záloze mám nějaké evoluce - ale čekám na prosinec, kdy by měla být nasazena gen 2
  • 121 (30.11.2016) - mel bych 111, ale s Gloomem cekam na gen 2
  • 124 (10.12.2016) - víc už z toho před GEN 2 asi nedostanu - snad jen nějaký šťastný lov
  • 139 (11.1.2017) - ze 7 baby pokemonu mam 6 a diky vanocnim eventum i dalsi pokemony pres evoluci
  • 143 (16.2.2017) - máme 2 dny do spuštění GEN 2 nakonec to spustili tento den večer...
  • 195/212 (caugth/seen) (23.3.2017) - samozřejmě GEN2 s počtem pohla... 
  • 221/230 (21.7.2017) - den před velkým Chicago eventem...
  • 235/241 (4.10.2017)  - konečně Aerodactyl - GEN1 komplet*
  • 246/251 (9.12.2017) - start GEN 3 

Vybral jsem si žluté - podobně jako u Ingressu - jsem se mrkl na mapu a nejbližší portály/GYM a vybral nejméně zastoupenou barvu - žlutej GYM tady není ani jeden - takže já můžu útočit a útočit.
Pravda - nedostávám žádné bonusy z obsazeného portálu, ale zas mě to k němu nenutí - hraju jen když jdu z bodu A do bodu B - žádné speciální walky.

A nebyla to vhodná volba - tím že váš tým má převahu = má obsazeny gymy = můžete tam mít delší dobu své pokémony = máte víc Dustu/Prachu
- a díky tomu máte víc silnějších pokémonů  (prach potřebujete na power up)

Jako není to u nás úplně nejhorší, ale žlutej portál/gym nikdy déle než den nevydrží...

Nice/Great/Excelent Trow - Pěkný/Výborný hod

Netuším - prostě netuším. Čet jsem, že by to mělo být v závislosti na tom, kdy je zaměřovač nejmenší. Ale poslední hody, kdy jsem si toho víc všímal, zaměřovaž vždy onu kritickou hranici překonal a byl obrovskej - jestli to není naopa...

Jenže ani to se mi nezdá, mám pocit, že jsem "zabodoval" z hodem z úplného středu škály zaměřovače.

Fakt nevim.

Na točeňák si netroufám... Ale jednou na nekym velkym a pomalym zkusim.
Aha - točeňák prý zvedá pravděpodobnost chycení - no uvidíme...
Točenák dělám prakticky vždy.

EDIT: tak jsem se jeste nekde docet, ze krom "velkosti" kruhu jde o to trefit pokemona do stredu (hlavy?) - nevim, zkusim vypozorovat

EDIT: vše o šancích chytit pokémony zde u Trainers Tip:
https://www.youtube.com/watch?v=yYljCNtDIMM

BTW: Trainers Tip je imho jeden TOP zdrojů informací - doporučuju sledovat všemi 20 prsty

Stopování / stopy jako ukazatel vzdálenosti

Teorie zní: 1 stopa 100m, 2 pak 200m a 3 jsou 300m
ale také jsem potkal: 1 stopa - vzdálenost 1 kruhu, 2 - dva kruhy, 3 tři kruhy - kruh v ingresu byl myslím s poloměřem 35m - jak je to zde nevím

Ale to je vlastně úplně jedno:

To je imho taky pokažený. Nedávno jsem viděl obrys Fearowa se třeba. Tak jsem se hecl a vydal se někam - jedním směrem. ušel jsem asi 100m a vydal se zpět o ulici dál - řekněme že graficky by to byl obdelník 100x40 metrů - až jsem se vrátil do výchozího bodu - vyskočil uvnitř mého kruhu přávě Fearow...

IMHO se podle toho nedá řídit, takže se na to ani nedívám a čekám jen na vibrace...

EDIT: díky přetíženosti serverů to ve hře vypli = zobrazují se vždy 3 stopy. A v další update apky to bude zcela vypnuto.

Chytání - vypnout pohled přes fotoaparát

Důvod? Pokémona máte vždy uprostřed obrazovky ať už je mobil natočen kamkoli - třeba k zemi. 

U pohledu "na svět" se totiž jednak musíte hledat pokémona na jediném místě, druhak je vždy v reálné výšce - stojí na zemi nebo létají nad zemí. Chytit třeba Zubata tím, že míříte foťákem na zem nezvládnete - komplet grafického pojetí chytání ale bez problémů. Je to tudíž daleko nenápadnější...

Takže vypnout AR (Augmented Reality - rozšíženou realitu)

Chytání na wi-fi

Proč jo? Jsem online a jsem na nabíječce - ideální stav pro 30 minut INCENCE - vábničky. Ty máte myslím nejdříve 2 a pak jednu dostanete myslím na 5 lvl.
Počet pokémonů, co se na ni nalákalo bylo myslím mezi  6-10.

EDIT: insence má tyto parametry: nový pokémon co 200m nebo 5 minut
= takže být na místě se moc nevyplatí (lure má 3 min)

S občas zapínám PG i když nabíjím - ne zrovna málokrát se mi stalo, že připojení k gps se v blízkosti vygeneruje pokémon a já si jed odchytnu.
A k tomu se i v několika těchto případech stalo, že v Nearby byl obrys neznámého pokémona - a byl to právě tento pokémon, který se mi objevil. Možná haluž - nevím.
(dnes - 22 7 2016 - to byl pro Koffing)

Listy na mapě

Tvrdí se, že listy na mapě znamenají pokénona v blízkosti - no má zkušenost je dosud zcela negativní... samožrejmě mám málo pokusů, ale když jsem 5x speciálně šel za listy a vůbec nic se tam několik minut nedělo, tak už to nedělám.

MMCH - právě ted jsem si PG na wifi doma zapl a v mém kruhu jsou listy - už asi 6 minut a absolutně nic...

EDIT: Mám ocit, že s třetí verzí aplikace (na androida) listy úplně zrušili - nevídám je; no možná jsem si na ně vypěstoval slepotu - nevím...

Minimalizování aplikace / zhasnutí mobilu = přerušení GPS

Zatím netuším zda to má nějakou výhodu či naopak nevýhodu.

Pro načtení úplně nových pokémonů v blízkosti appku shodím a nastartuji celou znova.

Vývoj pokémona / evolve

Posunout pokémona na vývojovém stupňi budu muset trochu zkoumat.
Nejlevnější je posouvat pidgeye, caterpie a weedle - u těchto to stojí 12 bonbonů/candy
Suverénně nejvíce bonbonků mám u pidgeye, rattaty a zubbata , takže u nich to bu zkoušet prokouknout

Pokémon -> Pokémon
CP před
HP před
CP po
HP po
Pidgey -> Pidgeotto
100
?
185
44
Rattata -> Raticate
111
24
294
42
Rattata -> Raticate
107
23
281
41
Pidgeotto -> Pidgeot
198
46
355
60
Rattata -> Raticate
146
31
381
52
Zubbat -> Golbat 
127
31
402
57
Caterpie -> Metapod
78
37
83
40
Prostě na netu hledejte "evolve calculator" (pokemon go), je jich hromada

Přepočty: http://pogotoolkit.com/

Poznámka k evolve Evee:
"The Eevee Brothers from the original anime were named Rainer, Pyro, Sparky and they owned a Vaporeon, Flareon and Jolteon respectively. If you nickname your Eevee either Rainer, Pyro or Sparky, your Eevee will evolve into that desired Eeveelution!"

Takže před vývojem přejmenovat...

Čím (ne)útočit na co

I když jsou souboje zběsilá klikačka (fakt škoda že to není tahovka), májí jeden podstatný strategický prvek - pokémoni jsou různých typů a ty proti sobě jsou různě účinné.

Data beru z často publikovaných tabulek - např zde: http://pokemondb.net/type

Který typ NEMÁ bojový efekt na jiný typ
  • duch/ghost  -> normální
  • normální -> duch
  • bojový  -> duch (= duch proti bojovému dobrá volba - nesebere vám HP)
  • elektrický -> zemní (= zemní na elektrického = super volba, krom toho, že vám neublíží, vy mu dáváte 2x)
  • dračí -> fairy (= opačně - fairy na draka je super volba, 2x efekt, beze strachu o HP)
  • psychický -> temný (psychic->dark) (=opačně je to super volba, 2x efekt, beze strachu o HP)
  • zemní -> létající (= opačně je to dobrá volba - beze strachu o HP) 
  • jedovatý -> ocelový (poison->steel)   (= opačně je to dobrá volba - beze strachu o HP) 
Takže text výše byl chybný (ta možnost tu byla) - kompletní imunita byla ve hře zrušena, nikdy  ve hře nebyla.

kdo proti komu najdete zde: 


Který typ je nejlepší na jiný typ
někdy příště...




Vezmu si ty nejčastější:

Rattata, Raticate - normální typ pokémonů
  • nemá speciální bonus útoku
  • útočte na něj: bojový pokémonem (2x efekt)
  • neútočte s ním na: kámen/rock, ocel/steel (oba 1/2 efekt), duch/ghost (bez efektu)
Pidgey, Pidgeotto, Pidgeot - normální a létající - takže trochu složitější:
  • útočte s ním na: travní/grass, brouk/bug (2x efekt), bojovým pokémonem (2x efekt - ale bacha on má totiž na vás, bo jste "normal") 
  • neútočte ním na: elektrický, kámen/rock, ocel/steel (oba 1/2 efekt), duch/ghost (bez efektu)
  • útočně na něj: elektrickým, led/ice, kámen/rock (2x efekt)
  • = ideálně tedy na tuto ptačí rodinu útočte elektrikou nebo kamenem
Nejlepší stránka pro zjištování kým na koho je asi aktuálně http://tripledex.com/

EDIT 2.9.2016

Doporučuju nejdřívě udělat evolve a pak vyšší vývojové stádium Power-Up-ovat.
Důvod je jednoduchý - proč si nechávat Rattatu na 146 a zvedat jeho CP po 9, když můžete mít Raticate 381 a zvedat PC po 21.
No - daleko lepší/důležitější důvod je ten, že až zvednete Pokémona na max stádium, tak vidítě jeho utoky/move-set - (který se nedá nijak ovlivnit před evolucí) - a je z logiky lepší power-upovat ty pokémony, kteří mají top move-set (hlavně ofenzivní, ale třeba i defenzivní u přístušných def pokémonů)

At uz pujdete tou ci tou cestou, imho se dosahne se u Raticate temer stejneho vysledku. Respektive: když máte Rattatu na 200 - je to lvl 14. pokud jej evolvnete, dostanete (+-) Raticate na 534 - ale furt je to pokémon na 14 lvl. U obou bude stát Power Up 800 dustu/prachu. Plus to zvedání CP viz výše.

Trénování v GYMU / zvedání prestiže

pro vložení vlastního pokémona.
První 3 pokémony jdou vložit bez trénování - každá dá prestiž 2000 = 6000 celkem, na 4 pokémona ovšem musíte mít prestiž 8000 a tudíž musíte natrénovat 2000 bodů.

Prestižní body přidáváte za to, že porazíte svým 1 pokémonem pokémony již v Gymu umístěné. Pokud zvládnete sejmout všechny, je to fajn, Bude to asi naskakovat rychle (nemám podklady,nikdy se mi nestalo) ovšem častěji sejmete jenom jednoho...

A na základě rozdílů (asi) CP vašeho pokémona a poraženého se dopočítají nové prestiž body.

Tohoto jsem si všiml teprve nedávno, kdy jsem měl tento případ:
v gymu byl nejmenší nějaký pokémon s CP 900 (+-) a já na něj vyrukoval se svým top Hypnem 1200 (+-). Což mi "vyneslo" zvednutí prestiže o 121 bodů... No peklo - udělat 2000 s tímto postupem by bylo na 10 minut...
Takže jsem si vzal Pidgeyho s CP 1000. S ním pak po poražení toho 900 jsem získal 360 PB - takže stačilo jenom 6 zápasů...

Update: takže jsem se do toho podíval víc a:
vzorec pro zvyšování prestiže je prý: 500* (CP obránce/CP útoku) - něco v tom bude ještě jiného, ale obecně: abys dostal 500 bodů prestiže, útoč s pokémonem menšího CP, než jaký brání
- výhodnější je tedy útočit jen ja toho nejslabšího o něco slabším pokémonem, než hodně silným na několik po sobě jdoucím
1000 bodů pak za stav, kdy váš pokémon má o 1/2 menší CP než obránce

zatím jsem dosáhl max asi 547 bodů za jeden trénink, budu testovat dál
ehm, samozřejmě jsem dal už i max 1000...

Takže z toho vyplývá: při trénování bojujte s pokémonem s podobným se stejným ci nižším CP jako bude váš soupeř = zisk >500 PP.

EDIT: po nějakym předchozím update můžeme trénovat až 6 pokémony
platí to co je výše s tím, že se pro výpočet počítá nejvyšší CP = abyste za 1 útok na nejslabšího v gymu měli 1000 bodů, musí mít všichni pokémoni poloviční (a nižší) CP než onen první-nejslabší pokémon v gymu

Lucky Egg = hon na XP

  • Lucky Egg imho je nejlepší použít v případě hromady Evolve pokémonů (500xp) - šetřete si jej (nebo si jej pro tohle kupte)
  • využijte plnou kapacitu vašeho bagu na pokemony - nevyhazujte (neposílejte Willowovi) žádné z pokémonů, dokud budete mít prostor kam je dávat...
  • sbírejte hlavně ty Evolve nejlevnější - ty nejčastější: Weedle, Pidgey, Caterpie (12  candy), rattata, Eevee...(25 candy);
    je zbytečné si nechávat 10 Magicarpu, když jeden vývoj stojí 400 candy...
  • propočítávejte si kolik jste schopni evolvnout kazdého typu, nadbytečné pošlete Willowovi = další místo pro nové a candy navíc; prostě dokud nebudete mít připraneno co nejvic pokemonu (plný bag) + příslušné candy pro evolve
  • následně spustě LE a začněte Evolve - bude to slušný nárůst XP...
samozřejme pokud to uděláte u nějakého pokéstopu s Lure modulem či Insense , budete mít ještě navíc tohle

EDIT 14.9.2016

Skryté statistiky a IV

Poslední týden jsem se tak nějak snažil zorientovat ve skrytích statistikách (typů pokémonů) a IV (individual values ) jednotlivých pokémonů.

To nejlepší vysvětlení jsem našel asi zde:
https://www.youtube.com/watch?v=GOQ2Co6nW3c

Ve zkratce:

  • každý typ pokémonu má 3 skryté statistiky - utok, obrana, výdrž (attack, defence, stamina (vliv na HP) )
  • každý jednotlivý pokémon má svůj vlastní IV těchto statistik (utok, obrana, výdrž)
  • při vývoji/evolve IV zůstává stejné 
  • IV na maximu - 100% - je reprezentováno 45 body - po 15 rozdělených do výše zmíněných statistik, IV na minimu - pak logicky 0 bonusových bodů k základním statistikám typu pokémona
    • body nejsou rozdělené rovnoměrně - můžete mít  5 + 5 + 5 ale také 0 + 0 + 15 nebo 11 + 3 + 1
  • CP se počítá (složitým vzorcem) na základě statistik typu + statistik v IV
  • = 2 pokémoni na shodném levelu (level pokémonu lze zjistit podle výše prachu potřebnému k jeho Power Up) můžou mít díky rozdílnému IV různé CP 
  • = ideální stav je mít pokémona s IV 100% (tj. 15 + 15 + 15 ke statistikám)
  • jak zjistím IV svého pokémona? třeba zde https://pokeassistant.com/main/ivcalculator
Co s tím!? 
Hardcore hráči o tomhle vědí a budou se podle toho řídit. 
Co my občasní trenéři? Popravdě mít 1000CP Pidgeota (level tak 18) s IV 30% a pak Pidgey CP 100 (level nevim, ale byl by z nej Pidgeot +- 330) = neskutecne mnozstvi prachu/dustu na dotahnuti na CP 1000.
Určitě je vhodné se na IV podívat v případě, že máte 2 pokémony stejného typu s podobným CP a jednoho z nich budete/chcete vyvinout/evolve. Zvolit si toho horšího, když jsou rychlé možnosti jak zjistit, který je lepší, bude chybou.

Update:
našel jsem jeden důvod, proč si nechávat i slabé pokémony s vysokým IV - trénování gymu
logicky váš pokémon na nižší úrovni ale s vysokým IV snáze sejme obránce s malým IV (obranou, staminou)

EDIT 9.10.2016

Za co utrácet PokeCoin

Tyto 3 věci - a to v závislosti v jaké fázi hraní jste
  • rozšíření vlastního batohu
    tech počátečních 250 vám bude brzo málo, hodně záleží jaký způsobem hrajete - já jsem teď na 450 a asi se ještě posunu výš
  • Lucky Egg
    tohle stačí jen jednou za čas, taky z důvodu, že jej dostáváte i při postupu levely
    dělat vývoj prostě vždy hromadně a s puštěným LE 
  • inkubátor
    když mám tech 150  (ja mam prachu furt malo) tak obratem kupuju inkubator, tři duvody:
    - pokemony v z inkubatoru mají vysoké IV (prý vždy nad 70)
    - dostavate candy/bonbonky
    - dostavate dust/prach !

Kdybych hrál znova:

  • min do 10 lvl bych vůbec neutracel dust/prach, no, možná i déle - záleží jak hrajete (máte co nejsilnějších pokémonů vůči svému lvl), viz níže  (*)
  • pokusil bych se jet hon na XP s pomocí Lucky Egg (= sbírat hromady pokemonu a pak je jednou za čas vyvinout - jde cca o 70 evolucí = 70k xp)
  • teprve až bych udělal první vývoj, tak bych udržoval ty nejsilnější 2-3 pokémony (*) na max hranici, znova spořil prach, po dalsim kole LEggvove bych to opakoval - nejsilnejsi pokemoni by se mohli zmenit
  • prvni evolve eevee bych udelal až v případě že bych měl 75 candies a 3 CP shodné Eevee - přejmenoval (rainer, pyro, sparky) - a tim ziskal flareona, joltrona, vaporeona - což je základ pro útočení - ty pak se snazil držet na max
    a postupně přidávat další - bohužel typ už na náhodě
    ideálně mít od každého typu min 2... no, hodne vaporeonu se urcite shodi / maj hodne zivota a jsou silni = na obranu gymu fajn
  • nekupoval bych nikdy vabnicky ani lure (natoz pokebaly)
  • šetřil bych inkubátory do 20 lvl - to je totíž maximum, které z vajíče padá...

Jeden pokémon v dohledu

Pro ty co nehrají ve městech.

Pokud jste na vesnici nebo prostě v části, kde pokemoni vic nejsou než jsou, výskyt jednoho ve vašem okolí je to nejlepší co si můžete přát = ten pokémon se nachází vždy na tom samém místě.

Prakticky u mě - když vyjdu z baráku a vidím pokémona v dohledu, vím že je na severu, naproti samoobsluhy - stačí jen pro něj zajít.
Pokud jsem na zahradě a vidím pokémona, vím že je na severo východě u cesty - stačí pro něj zajít.
Pokud se od baráku vydám na jich asi 50 metrů a uvidím pokémona, stačí si pro něj zajít na jiho západ na jednu křižovatku.

Jednou si udělejte čas a zjistěte, kde se ten pokemon nachazi, pak už vždy půjdete najisto.

Zda tam pro ně půjdete záleží na vás, za je ten ci onen pokémon pro vás zajímavý - kvůli candy, nový pokémon...

Ve městech s taky nacházejí pokémony na těch stejných místech, ale díky tomu, že jich máte v okolí víc, tak vlastně nevíte kam...

EDIT 1.11.2016

Tak jsem dnes zjistil, ze existuje limit na prachy+dust z obsazenych gymu:
5000 dustu
100 pokecoin

A já vůl se poslední týden snažil furt o 110 goldu - ehm...

EDIT: 20.11.2016

Protože nejsem schopen si zapamatovat kým (z mých pokémonů) na koho útočit, tak jsem si vytvořil z dostupných dat vlastní nápovědu:

http://pokemon.3tecky.cz/

kdy na u každého pokémona je výpis těch, co na něj při útoku mají bonus, a zároveň on na ně bonus nemá
http://pokemon.3tecky.cz/?detail=Exeggutor

seřazeno podle výšky HP

Tradičně pak po vytvoření (dvě noci) jsem pak zjistil, že podobnou věc řeší (a možná už dávno) stránky:

kdy na detailu, např.: 
je sekce All counter Pokémon - kde jsou nejlepší protivníci proti tomuto
a nebo naopak si můžete v sekci Most vulnerable to Exeggutor definovat toho svého pokémona (tj. oba útoky) a zjisti, na koho platí nejvíc

kde na detailu, např.:
získáte opět nejlepší útočníky na tohoto pokémona, ale můžete si (po přihlášení) odškrtnout ty, které nevlastníte a tak zíkáte seznam opravdu těch svých...

ale co už

EDIT 10.12.2016

Přejmenovávání pokémonů usnadňuje život (hru)


Dopracoval jsem se k následujícímu systému:
(berte to jako inspiraci, každý má jiný systém - viz různí youtubeři)
  • není-li pokémon ve svém max stádiu, a znám-li jeho IV, napíšu je s tečkou na konec jména (viz Sandshew.86; Rhyhorn.75)
    • neznám-li přesné IV, použiju 
      • * pro "best of them" (80-100) 
        • *** pro 100 % IV; ale to už ho můžu rovnou očíslovat (viz níže)
      • + pro "realy strong" (60-80) /na img takový není/
      • . pro "pretty decent" (40-60)
      • - pro ten nejhorší (0-40)
  • čísla ve tvaru XX/XX značí IV/HP (téměř u všech na img)
    • HP je na konci, protože se může měnit když dělám Power Up
      • důvod: abych neplýtval při uzdravování; dokážu přesněji si určit, jaký/é heal(y) potion použít
    • IV - to abych věděl, koho případně má cenu Power Up-ovat
    • reálně to mám na všech pokémonech, které si ponechávám, samozřejmě dělám nárazově, takže poslední to "ještě nemaj"
      • v případě že neznám přesné IV, značím ?/HP, případne příslušný znak (viz výše)
  • A značí nejlepší útok daného typu pokémona (Vaporeon, Flareoni, Hypno, Jolteon, Pidgey)
    • případně A- pak druhý nejlepší útok (není na img)
    • edit: jinou možností je značít : A pro nejlepší útok, B pro druhý nejlepší, C pro třetí...
    • nebo jsem viděl i: A1 (nejlepší), A2 (=B=A-)
  • D značí nejlepší obranu daného typu pokémona (na img není)
    • případně D- pak druhou nejlepší obranu (není na img)
    • nebo jsem potkal: D1, D2... (analogicky viz bod výše)
  • značím si útoky - první znaky v názvu - xx/xx; samozřejmě dle pořadí quick/charge (sandslash st/ro 88/98)
    • příklad: wa/ps = water/psychic
    • důvod: potřebuji vědět, kdo čím útočí - většina má několik typů útoků, je třeba vědět jaké jsou
    • vyjímka 1: oba útoky jsou stejného typu = jen jednou, bez lomítka (Electabuzz el 71/49; Hypno ps A 60/104)
    • vyjímka 2: pokémon má jediný typ útoku (Vaporeoni, Flareoni, Jolteoni...) - nepíšu nic, vím
    • začal jsem značit 2 písmeny, ale postupně přecházím na jediné (p/i = psychic/ice), protože většinou (nestudoval jsem) nemá pokémon 2 typy shodných prvních písmen
      • problémové logicky shodná začáteční písmena: 
        • Dark/Dragon - lze řešit 2 písmeny, nastane-li
        • Fairy/Fighting/Fire/Flying - 2 písmena...
          • asi bych rešil: fa/fg/fi/fl
        • Ghost/Grass/Ground - 2 písmena
          • Grass/Ground - zatím jsem neřešil, nevím  zda někdo má; asi bych řešil první a poslední písmeno (gs/gd)
        • Poison/Psychic - 2 písmena
  • * na začátku pak značí, že jde o nejlepší kombo daného stejného typu u obou útoku mezi všemi pokémony (Pidgeot * fl A 88/130)

  • v záloze mám pak pojmenování pokémonů podle gymu, do kterých je chci dávat, což jsem původně chtěl dělat s Pidgeoty a Hypny, ale po podzimním přepočtu šli s CP dolů, takže to "zbyde" na vaporeony, kterých nemám tolik...;
    • reálně tedy vaporeony s D, respektive ty co nemají A přejmenuju na gymy (KNH-sokol, KNH-kriz, KNH-skola) + tam bude asi i HP
Pokud máte nějaký svůj styl, klidně do komentářů, třeba se také inspiruju a upravím ten svůj)

Edit 11.1.2017

Z Evropského pokedexu mi chybí už jen 10 pokémonů (ninetales, machoke, machamp, rapidash, rhydon, gyarados, omastar, kabutops, aerodactyl a dragonite) - na dva mam naslapnuto (rhydon, rapidash), ostatni jsou v nedohlednu a aerodactyl na náhodě.
Nikdy jsem si nemyslel, že tak dlouho to budu hrát (typ byl tak do 100-120 pokemonu)
Stále mě to baví. Jakmile "jdu" pěšky, je PGO automatiky zaplé  v mobilu a ten v mé ruce.
Problém ovšem je - že se těším :) na GEN2. Takže asi ještě další 1/2 roku to dám - teda pokud je přidají tak do konce února. Moc nevěřím tomu, že bych bez nových byl ještě tak zaháčkovaný...

Nedávno se objevila nová stránka http://tripledex.com/ - která zcela pokrývá vše co jsem chtěl vědět o pokemonech/útocích/obraně.

Edit 25.1.2017

Zrušil jsem předchozí svou stránku k pokémonům (proti tripledexu a ostatním byla bídná), ale vytvořil jinou:


Zde si můžete vypočítat přesné CP vašeho pokémonu, pokud znáte jeho IV statistiky, na libovolný lvl, včetně jeho evolucí.

Pomáhá mi řešit můj problém s evolucí pokémonů: prakticky furt přemýšlím, zda vyvíjet pokémony s vysokým IV, ale nízkým CP, nebo naopak s vysokým CP, bez ohledu na IV.

Zkusím aktuální příklad - mám tyto 2 geodude:
  • lvl 29 - CP 827 - iv 24 % - 6/5/0 A/D/S
  • lvl 20 - CP 663 - iv 88 % -13/14/13 A/D/S (asi vajíčko)
  • mám tu tedy rozdíl 9 lvl, 164 CP 
na vyvinutí na Golema potřebuju tak jako tak 125 candy, řekněme, že mám 140 (jakože nemám)
  • rozdíl CP po vývoji na Golema: 2173 x 1639 ( 534 CP) což už je mazec
  • pokud bych Golema 88 % dotáhl na 29 lvl (tj. shodnej jako ten druhej), dosáhnu CP 2376, a bude mě to stát 58 candy
  • když oba vytáhnu na 30 lvl (tj. max co můžu volně chytit) - bude to 2247 x 2458 (rozdíl 206 CP)
  • 40 lvl pak 2622 x 2868 (246 CP)
zda budu finálního golema evolvovat záleží na jeho movesetu - a ten, jak už jsem psal výše, neovlivníme - takže zde se smrskává rozhodování na to, zda tech 534 CP za to stojí
a já si odpovím - je lepší mít špatného pokémona s 2173 CP, než špatného s 1639 - protože co je nad 2000 se počítá

v tomto případě (až budu mít 125 candy) určitě evolvuju toho lvl 29

(pokud by ovšem výsledný rozdíl byl třeba jen 200CP, vyvíjel bych toho s lepším IV...)

Edit 16.2.2017 - GEN 2 se blíží

Včera bylo oznámeno, že v sobotu se spustí GEN 2. 

Takže jedno velké shrnutí
  • Pokédex: 143 pokémonech (včetně baby pokemonů z GEN 2)
    chybí mi 3 Magikarpové pro evoluci Gyaradose - takže ten je na spadnutí,
    Machoke (by už mohl být, ale...) a Machamp v nedohlednu, Omastar, Kabutops taky. Dragonite pak až horizontem
    Aerodactyl je na náhodě
  • lvl 32, 600 (430+- obsazeno) míst v pokebagu, 1000 v batohu na předměty (900+)
  • 3297666 XP (297666 z 750000)
  • medaile:
    • zlatá - Kanto - 136
    • zlatá - Coolector - 7154
    • zlatá - Scientist - 1144
    • zlatá - Backpacker - 7500 navštívených pokéstopů
    • zlatá - Battle Girl - 1531 vítezství
    • stříbrná - Jogger - 697 km
    • stříbrná - Breeder - 323 vajec
    • stříbrná - Ace Trainer - 719 trénování v gymech
    • a ty poslední - rataty 149 (stříbrná), kapři 11 (bronzová), pikachu 38 (bronzová)
  • medaile typu: 
    • zlaté: normal, flying, poison, bug, water, grass, psychic, fairy
    • stríbrné: ground,ghost, steel, fire, electric
    • bronzové: fighting, rock, ice
    • žádné: dragon
  • mám jednoho 100 % IV pokémona - Mr. Mime - s 2 top attack útokem (confusion + psychic), 1800 CP (max na 40 lvl je 1984)
  • můj CP top 3:
    • Vaporeon - 86 IV - 2819 CP - water gun + hydro pump
    • Vaporeon - 64 IV - 2680 CP - water gun + hydro pump
    • Lapras - 62 IV - 2578 CP - frost breath + blizard
  • nejčastější chycení pokémoni: (lze zjistit v pokedexu)
    • Pidgey - 1554
    • Ratata - 1286
    • Spearow - 459
    • Weedle - 441
    • Eevee - 437

Edit 24.2.2017 - GEN 2 dorazila

pravda - už ve stejný den předchozího příspěvku...

Edit 23.3.2017 - běží Water festival

Včera začal, a tradičně týden tu bude s námi - zvýšené počty vodních pokémonů + první výskyt "shiny" pokémonů

Jo, shiny bych si nechal líbit - protože bych si je přidal do pinterest galerie...

Ale ještě víc bych chtěl nějaké ty Evolution items - od nasazení GEN 2 mi padl 1 - ten z prvního 7 denního spinu pokestopu. Od té doby nic. Jsou hráči co jich mají za tu stejnou dobu třeba 10. Právě jsem si přečet teorii, že by jejich "vypadnutí" mohlo být spojeno s buddy pokémonem - no jsem zvědav zda se potvrdí. Já můžu potvrdit jen nepřímo - dosud se nechodil s pokémonem, který potřebuje items... 

Z GEN 2 zatím používám snad jen Blissey - zbytek pokémonů (co zatím mám) se mi zdá bídný... Čekám na Lanterna, který bz mohl být velmi slušný trainer na vaporeony...

Prestal fungovat https://www.pgnexus.gg , takže aktuálně neznám žádnej způsob, jak přesně zjistit IV libovolného pokémona. Používám v mobilu GOIV, kterej spočítá IV na základě dostupných info přímo ve hře (přečte obrazovku detailu) - často ovšem dá více výsledků (i po Appraisal) = není to zcela přesné. Je to vlastně jako libovolná webová kalkulačka - třeba https://pokemon.gameinfo.io/en/tools/iv-calculator

Třeba se ještě něco vyloupne.

Edit 12.7.2017 - den před velkým Chicago eventem

Z generace 1 mi chybí už jen jeden pokémon - Aerodactyl. Respektive z těch pokémonů, co můžu u nás pochytat. Bohužel jsem jen nepotkal ani při nedávném rock eventu :( - ale asi bych byl víc naštvanej, kdybych potkal a nechytil...

Díky raidům bych teoreticky mohl získat Tyranitara - ale bohužel, ač jsem jej už několikrát na gymu viděl, zatím se nikdy nepodařilo udělat dostatečně silnou skupinu...
ale to přijde

Teď když se dívám do pokédexu, tak bych mohl díky raidům dosáhnout rychleji na Typhlosiona a Faraligatra. Plus právě chodím na Hnoudooma (už jen 5 candy).

Kdyby mi padl konečně evoluční Dragon scale, tak by byla i Kingdra - ale tento předmět se mi vyhýbá.

Díky pokémonům z raidu ale začně asi rychle docházet dust - získat max evolved pokémona s dobrými útoky i IV je nyní snadnější - takže pak už je jenom dostat na maximální úroveň.

---

Ani jsem nekomentoval velké překopání PG - no, není to zlé, ale pár dalších vychytávek by to potřebovalo. Třeba dust je teď nedostatkové zboží...

Edit 23.7.2017 - chycen Articuno i Lugia

První den, první raid 5 gymy a oba úspěšné...

Edit 4.10.2017  

Konečně  mám Aerodactyla (vajíčko 10km) = GEN1 komplet
teda komplet - nemám ty, co nejdou chytit v Evropě (vím že byly nějaké eventy v Praze, ale to bylo mimo mé časové schopnosti)

Edit 9.12.2017

Včera odstartovala GEN 3. Při venčení jsem si jednoho chytil, ač teda mám v plánu vyrazit na GEN3 se spuštěným LE.

Dosud co bylo poblíž tak jsem chytil - tj. mám všechny Raid 5 bossy - mmchd pro zjišťování IV BOSS jsem udělal web - http://pokemon-boss-cp.3tecky.cz/.

Z GEN 1 nemám: Kangaskhan, Tauron (oblastní) a Mew (není ve hře)
Z GEN 2 nemám: Herakros (oblastní), Unknow, Delibird, Corsola, Smeargle, Milktank, Pupitar (jo, kdyz jsou tyrani v raidu, neevolvoval jsem) a Celebi

Z GEN 3 mám halloweenské pokemony:  Sableye, Shuppet, Banette, Duskull a Dusclops / + ted ten Seviper

Přibylo počasí - které boostuje určité typy pokémonů, což hejbne s "nejsilnějšíma" - a zas je co sbírat...

Statistika: 
  • LVL 36 / 688144/2000000
  • 3x 100% IV - přibyl Eevee (a asi z něj bude v GEN 4 Leafeon)
  • medaile - 
    • 10x zlatá; 3x stříbrná /ace trainer, youngster, pikachu fan/; 4x bronz /fisherman, champion, battle legend, hoenn/
    • za typy: 14x zlatá, 3x stříbrná /fight, steel, ice/, 1x bronz /dragon/
  • total XP: 8188144
  • top pokemon : dragonite 3101, 3088, lugia 3048, 3027 - zbytek pod 3000k; 
    • žádný z nich není na topu, zůstávají na 30 nebo 31 lvl
    • nej by byl asi mewtwo nebo ho-oh - ale nemam candy...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moštárna Kostelec na Hané - provozní doba

Přečtení ZFO (obálka datové zprávy) na linuxu

Chci web/aplikaci Podací lístek od České pošty