Výplata pojistky - úraz při sportu / fotbale

Pozadí - můžete přeskočit


Protože letošní rok stojí za hovno, tak mi to zpestřil ještě tím, že se mi při fotbale staly 2 úrazy:
  • urvanej meniskus 
  • zlomená ruka
Ač to mé okolí asi vidí jinak, je to u mne docela vyjímečné - za posledních 10 let jsem měl úrazy 2 (vyražený zub, vyhozený kotník = dlaha) a těch 15 let předtím jenom jeden (koleno). Takže žádné "sportuje a furt na hromadě".
Vlastně, když se dívám okolo, spíš jsem jeden z těch "furt zdravejch". Teda nepočítaje tento posranej rok...

Při tom zubu jsem si tenkrát u Kooperativy zažádal o vyplacení pojistky, kterou mám jako hráč/člen (?) oddílu kopané automaticky sjednán svazem. (přesnou formulaci hledat nebudu)

Aktuálně je to lehce jinak: pojišťovna není Kooperativa ale VZP a pojistku asi nedává fotbalovej svaz, ale Česká unie sportu - na věci to ovšem nic nemění:

Mám úraz při sportu/ fotbale - můžu zažádat o vyplacení pojistky!

Jak na to - podklady

Všechny podstatné informace najdete zde:

http://www.cuscz.cz/sluzby-servis/pojistovna-vzp.html

to nejzákladnější:
  • čislo pojistky je: 1310000010
  • formulář 1403OTI (PDF) - lze vyplnit v AcrobatReaderu 14 a vyšších (nižší hlási, že neuloží data)
  • oceňovací tabulka (PDF) - pokud si chcete dohledat, kolik dostanete
    částka že které se to počítá by měla být 20.000,- (dle telefonického hovoru, pokud mi nelhali...)
  • email pro podání: oznameni.udalosti@pvzp.cz

Jak na to - co všechno udělat

Výše zmíněná stránka s informacemi je dostatečná, ale přece jenom jsem si ještě emaile a pak ti telefonicky něco ověřoval.
Ale jinak jsem dodržel tento postup:


  1. na PC jsem vyplnil výše uvedený formulář
    - jeden z mých dotazů byl, zda by mi to někdo nezkontroloval, než to vytisknu, odpověď byla negativní s tím, že pokud tam něco bude špatně, že se ozvou sami a oprava se "nějak" udělá - tak snad i blbě vyplnění formulář vám vezmou a fakt se doptají na zbytek
  2. vytiskl
    - důvod 1: potřeba razítko a podpis někoho z oddílu nebo svazu (do části "doplňující poznámky")
    - důvod 2: váš podpis
  3. naskenoval (bo budu posílat mailem)
  4. k tomuto formuláři stačí přiložit úvodní (první) zpráva lékaře, který vás vyšetroval
    - nicméně u kolene jsem mimo první zprávy přiložil i operační zprávu... (u lokte operace nebyla, jen sádra, takže tam mám jenom jednu)
    - takže hádámm, že v případě vyplňování části "uveďte zdravotnická zařízení" stačí napsat jenom to první...
  5. odeslat mail na oznameni.udalosti@pvzp.cz

A pak jen čekat

sice po odeslání sice dostanete mail o přijetí, ale nemá v sobě žádné číslo jednací/číslo případu/identifikátor podatelny , takže jste na vodě...

V mailu je pak tato část:

V souvislosti s oznámením škodní události si Vás dovolujeme informovat, že dle Občanského zákoníku č.89/2012 Sb. (NOZ), §2798 je pojistitel povinen ukončit šetření do 3 měsíců po tom, co mu byla událost řádně oznámena. Pojistné plnění je splatné do 15 dnů po skončení šetření. Šetření je skončeno, jakmile pojistitel sdělí jeho výsledky oprávněné osobě. 
Zároveň si Vás dovolujeme informovat, že bez doložení dokladů uvedených v pojistných podmínkách není pojistitel schopen ukončit šetření události v zákonem stanovené lhůtě dle §2798 Občanského zákoníku č. 89/2012 Sb. Lhůta pro šetření vzniku pojistné události se tedy prodlužuje do doby doložení požadované dokumentace nebo do doby promlčení. Dle ustanovení §626 a §629 Občanského zákoníku č. 89/2012 Sb. počne promlčecí lhůta u práva na pojistné plnění běžet za 1 rok od vzniku pojistné události a trvá 3 roky.

Která nám sděluje podstatné věci:

  • na vyřízení mají 3 měsíce
  • na zaslání peněz (dopadne li váš případ pro vás kladně) pak mají 15 dnů
  • nahlásit pojistnou událost musíte minimálně do 1 roku od úrazu
    - netuším, zda to můžete udělat i v případě, že už začne běžet 3-letá promlčecí lhůta

Jaká bude náhrada?

Pokud je pojistná částka opravdu 20000,-, tak si ji jste schopni dopočítat z oceňovací tabulky

Já na tom budu asi takto:

  • koleno - Poranění vnitřního nebo zevního menisku / léčené artroskopií - 7 % (do 49 dní) = 1400,-
  • loket - Zlomeniny kosti vřetenní (radius)  / Zlomeniny hlavičky kosti vřetenní / léčená konzervativně - 8 % (do 56 dní) = 1600,-
Budu boháč! :)

Jak to dopadlo?


  • koleno - odesláno 12.11.2015
  • loket - odesláno 25.11.2015

O tom jak to dopadlo budu informovat na konci února 2016

Koleno

11.12.2015 mi přišlo vyrozumění, že mi uznali "koleno"
Sdělujeme Vám, že jsme ukončili šetření události z pojistného produktu Úrazové pojištění pro ČOV na základě předloženého Oznámení škodné události a přiložených dokladů. V souladu s příslušnými  právními předpisy a uzavřenou pojistnou smlouvou bylo rozhodnuto, že Váš nárok je uznán ve výši 1 400,00 Kč.
chtělo by to ale víc došperkovat
email má předmět:
Sdělení o výsledku šetření pojistné události 01-xxxxxxxxxx-0000
přičemž to číslo udáslosti jsem od nich nikdy nedostal
- ideální stav by byl, že mí přijde po zavedení do jejich systému a na webu by pak po jeho vložení do nějakého formuláře šlo jeho zjistit stav

ale fajn že je tam aspoň teď, v případě nějaké reklamace máte identifikátor události...

čas vyřízení: 1 měsíc

Loket

necháme se překvapit - teoreticky kolem vánoc

EDIT: 29.12.2015 mi přišlo:
Pojistná událost 01-xxxxxxxxxx-0000-04 - žádost o doplnění dokumentace

takže u lokte nestačila "přijímací zpráva" z nemocnice se stanovenou diagnozou, ale chtějí i další - v onom PDF je doslova:
lékařskou dokumentaci z léčení úrazu do 18.11.2015
 Takže jsem dnes odeslal dalších 5 skenů (respektive jsem jich poslal 6 - 5 zpráv z nemocnice /tu první už tedy podruhé/ a jednu zprávu z rehabilitace

Nesedí mi tam sice datum, ale snad to přehlídnout... (poslední kontrola nebyla 18 ale 19)

Uvidíme po novém roce...

EDIT: 5.1.2016 - dorazila platba 1600,-

email o sdeleni vysledku nedorazil, ale ten neni duležitej :)

EDIT: 6.1.2016 - poštou dorazil dopis: Sdělení o výsledku šetření pojistné....

...proč tohle poslali poštou místo PDF emailem netuším :)

Shrnutí: 

  • doklady - abyste se s tím netrápili, pošlete vše co máte
  • vyřízení trvalo 5 týdnů
  • platba týden na to
  • přesnou částku si jste schopni dopočítat předem sami díky "ceníku" (viz odkaz výše)
Za mne: docela dobrý


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moštárna Kostelec na Hané - provozní doba

Přečtení ZFO (obálka datové zprávy) na linuxu

Chci web/aplikaci Podací lístek od České pošty