Sbazar a DPD scammeři

Obnovoval jsem na Sbazaru dva inzeráty, které mi propadly v minulých dnech.

V několika minutách mi na oba přišla poptávka s textem : 

Dobrý den, viděl jsem váš inzerát na stránkách sbazar.cz. Je stále platný? Má nějaké vady?

Když přišel ten první (z myosote@seznam.cz), tak jsem odpověděl víceméně automaticky s uspokojením, že se toho inzerátu konečně zbavím.

Když přišla o pár minut později druhá poptávka (z amigo1978t@seznam.cz) s totožným textem, což ve mě alarm "tohle je nějakej automat", už jsem začal tušit, že to bude nějakej scam.

V tomto druhém případě dosud mezi námi proběhlo (zatím) 24 emailů - a zde vypíšu vše co mi bylo napsáno: 


Je možné ji poslat kurýrem DPD? Zboží zaplatím okamžitě. Objednám si kurýra a zaplatím za doručení. Kurýr zásilku zabalí a vyzvedne ji u vás doma. DOBŘE? 


Mám zájem o oba páry. Máme dvojčata) Bude mě to stát 700?

(pozn. prodávám boty)

Bojím se o peníze, je teď tolik podvodníků(( Dovolte mi vytvořit bezpečnou dohodu s DPD, stačí ji potvrdit a kontaktovat kurýra.

Pošlete mi svou adresu, celé jméno a telefonní číslo. Webové stránky společnosti DPD jsou velmi přehledné. V případě, že mě chcete podvést, peníze mi budou vráceny, to je vše.

Kartu musíte potvrdit. Kurýr vás bude kontaktovat. Po jeho příjezdu přijdou peníze na váš bankovní účet automaticky.

Ano, potřebuji je k vytvoření aplikace. Číslo bankovního účtu sdělíte DPD sami. Nemáte se čeho bát, jen se bojím o své peníze.


(pozn: žádal jsem o odkaz na DPD s návodem na službu = dostal jsem img)

Potřebuji vaši adresu, celé jméno a telefonní číslo.:-o

S největší pravděpodobností se jedná o místo, kam musí kurýr přijet. Sám se se systémem teprve seznamuji. Bylo vytvořeno tak, aby neexistovali žádní podvodníci...
(ptal jsem se zda adresu trvaleho bydliste nebo mista vyzvednuti)

Dodání organizováno, zkontrolujte prosím poštu a potvrďte doručení😌 
(dostal adresu a tel cislo mestske policie PV, jméno si sebral z emailu)

zkontrolujte si prosím poštu

vteřinu, pošlu vám přímý odkaz.

email s odkazem skončil ve spamu
odkaz je jasne spam/fake
https://dpd-cz.payment8134096.xyz/csh/XXXXXXX

při otevření :)  můj google chrome hlásí, že se jedná o podvodné stránky


firefox taky


opera i ms edge odkaz otevre bez problemu

stránka vypada docela OK
odkazy bud vedou na reálné dpd.com

nebo se točí v kruhu této stránky

mají tam "technickou podporu" (haprujou jim tam img - jednou chybi, jindy ne...)
psal jsem ve 23:30


po kliku na Pokračovat : 

a posun na Airbank  - je to ovšem odfláknuté :
  • titulek stránky (asi) v polštině: Bankowość korporacyjna, finansowanie przedsiębiorstw 
  • formulář o 3 polích - zákaznické číslo, datum narození, heslo...

ještě zbytek bank: 






zajímavé bylo, že mi na podpoře nejdřív odpovídali česky a pak slovensky - ale většinou předpřipravené texty:


Pro přijetí platby a dokončení transakce musíte zadat údaje o bankovní kartě, na kterou chcete platbu přijmout. Všechny údaje jsou přísně důvěrné a my za ně neneseme odpovědnost. Po dokončení transakce budou vaše údaje vymazány.

Pro ověření se přihlaste do osobní kanceláře své banky.

Je nám ľúto, ale na našich webových stránkach sa overenie vykonáva len prostredníctvom osobného účtu, všetky údaje sú prísne dôverné a my za ne nesieme zodpovednosť. Po dokončení transakcie budú vaše údaje vymazané.

Pro dokončení transakce se přihlaste do osobního účtu své banky, nebojte se, že bychom vám peníze z účtu stejně neodepsali, vyžaduje to banka, která vám peníze vydala, protože se jedná o váš první prodej na poštovních stránkách,
banka musí transakci zajistit. Za tímto účelem na chvíli zmrazí náhodnou částku na vaší kartě. Vaše peníze nebudou strženy !
Takto funguje bezpečnostní systém vaší banky.


nicméně 2x to vypadalo na reálnou osobu (na mé podivení, že podpora je v tuhle dobu a pak ještě cosi)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moštárna Kostelec na Hané - provozní doba

Přečtení ZFO (obálka datové zprávy) na linuxu

Chci web/aplikaci Podací lístek od České pošty