Path of Exile (POE) - ligové mechaniky

Něco přes rok (podzim 2019) hraji POE a navzdory týdnům herního času v této hře nemám úplnej přehled, co mám očekávat od té či oné volby u Zany nebo při narolovaném modu přímo na mapě. 

Tento seznam je pokusem si to celé ujasnit - a to pokusem kvůli mé neznalosti velmi nepřesným. 

Budu vycházet z ze seznamu lig https://pathofexile.gamepedia.com/League 

Obecně každá mechanika přinesla novou výzvu a nové odměny.

Ignoruji klasické mastery - ti nejsou díky své stálé přítomnosti neznámá.
Jen vyjmenuji spojení s názvy lig/termíny: 

  • Niko the Mad - Delve - Azurite Mine
  • Jun Ortoi - Betrayal - Immortal Syndicate - veiled items
  • Einhar Frey - Bestiary - beast - Menagerie 
  • Alva Valai - Incurstion - Temple of Atzoatl
  • Zana 

EDIT : ehm, právě jsem potkal tohle video... takže trochu zbytečný text...



Anarchy = Rogue Exiles

Výzva - Rogue Exile je postava/nepřítel, který má/používá v nabídce stejné skilly/gemy/aury jako můžou mít hráči.

Odměna - po jeho zabití z něj vypadne kompletní gear (boty, helma, brneni, prsteny, zbraně...). A tak jak u všeho, čím lepší mapa, tím lepší gear - něco je normal, něco je magic, něco rare a možná i něco unique (nejsem si jist). Často z nich padaj základní jewely.

Nemesis = Headhunter

Výzva - raritní monstra mají jeden silnější modifikátor - v popisku monstra je napsán žlutě. 

Odměna - přinesla do hry Headhunger; jen v mapách s Nemesis modem lze přes Ancient Orb použitý na jiný unique pásek vytvořit Headhunter...

Domination = Shrines

Výzva - na mapě jsou svatyně ovlivňující monstra okolo

Odměna - až se svatyně dotknete, přechází ovlivnění na vás

Ambush = Strongboxes

Výzva - na mapě se vyskytují uzavřené schránky, při jejich otevření se objeví hromada monster

Odměna - různé schránky, různé odměny - currency, mapy, divination karty, gemy... opět čím "více" narolovaný, tím lepší odměny 

Invasion 

Výzva - na mapě jsou unikátní monstra

Odměna - logicky čím silnější monstrum, tím lepší loot. 

Teď mě napadlo, zda kombo Invasion + Bestiary není ta správná kombinace na pořádné odměny u Einhara... budu muset vyzkoušet

Rampage

Rampage je mechanika, kdy se počítají zabití a killing strike (do 5 sec) vám stále a stále zlepšuje vaše schopnosti - rychlosti útoku a pohybu, omráčení...

Rampage dle všeho lze "nasadit" jen přes rukavice 

Beyond 

zde si nejsem vůbec jist, zda to opravdu funguje tak jak popisuji - buď ho ve hře nějak nevnímám, nebo je to změněno...

Výzva -  objeví se krvavé portály, ze kterých vystupují démoni, pokud je více portálů na jednom místě, objevují se větší portály(=silnější monstra) a pokud jich je opět hodně/více na jednom místě, velkým portálem se přisune beyond boss

Odměna - loot dle rarity monstra

Bloodlines 

netuším - zkusím se na to zaměřit

Torment = zelenejch duch

Výzva - po mapě se pohybuje duch umučeného zločince - když se "dotkne" nějakého monstra, stává se monstrum nebezpečnějším

Odměna - zde si nejsem jist, zda je lepší zabít zeleňáka hned, nebo jej nechat nakazit co nejvíc monster (= silnější monstra, lepší loot); teda pokud to má vůbec nějaký smysl dělat

Tempest - blesk, co ovlivní postavu/monstrum

Mechanika - na předem označené místo "udeří blesk", který dle svých vlastností ovlivní toho, kdo tam právě stojí; může jít jak o pozitivní, tak o negativní účinky

Warbands 

Výzva - (prý) spolupracující válečníci bojující ve skupině

Odměna - dle rarity neprátel

Talisman

Výzva - monstra jsou ovlivněna talismanem

Odměna - talisman ovlivňující monstra :)

Perandus = perandus coin / Cadiro Perandus

Výzva - na mapě nacházené perandus caches jsou strážena monstry (podobně jako třeba harbingeri nebo monstra u strongboxu) 

Odměna - po zabití všech z ní získáte perandus mince. Může se na mapě také objevit sám Cadiro, který vám nabídne jeden předmět, který si můžete koupit jenom a právě za jeho mince.

Prophercy = proroctví, Navali, silver coin

Mechanika - můžete nalézt, či si koupit různá proroctví 
  • většina jsou naprd, asi dávají jen EXP
  • část má jasně danou odměnu 
    • odměna za  zabití = dostaneš X
    • fated proroctví = z předmětu Y se udělá jeho lepší verze YY
  • existují navazující proroctví (dovedou vás např k mechanice warbands)
  • některá jsou mega dobrá (a tudíž i drahá/výnosná) - např 6-link na jeden fusing orb

Essence - monstra v ledu

Podobně jako masteri imho netřeba představovat. Jen je dobré vědět, že je možné corruptnout monstrum v ledu pomocí Remnant of Corruption.

Breach - fialová ruka, rozširující se kruh, spintery, breachstony

Výzva - v rozšiřujícím se kruhu občas z monster spadne splinter, případně se objeví speciální schránka se splintery. 

Odměna - splintery pak dají složit (100 ks) do breachstone (mají 4 tiery), který otevírá portál do příslušné oblasti s finálním bossem. Čím silnější boss, tím lepší odměny.

Legacy 

opět si nejsem jist, zda existuje stále - asi jo. 
Dle popisu to vypadá hlavně na něco podobného scarabům - možnost ovlivnovat mapy o jiné ligové mechaniky pomocí leaguestones.

Harbinger - střepy / currency shards

Výzva - portálem (?) přichází modrá monstra (v delvu je to dost dlouhej čas)

Odměna - padají střepy různých currency a speciání orby (Ancient, Engineer, Harbinger, Blinding)

Abyss - podzemí / zelená cestující tečka, stygian

Výzva - po mapě cestuje zelená tečka, vždy když se zastaví, vyskočí monstra z podzemí. 

Odměna - při posledním zastavení jsou 2+ možnosti: 
  • objeví se Abyssal trove - schránka obsahující nějaký abyss jewell (či dva)
  • objeví se portál do Abyssal Depths (podzemí), kde
    • projdete podzemím a na konci po boji dostanete opasek Stygian Vise nebo
    • bojujete proti bossovi a odměnou je některý z unique abbys předmětů
edit: od 3,21 (asi) lehce jinak - v podzemí je vždy boss, opasek někdy dostáváte na konci základního Abbysu v mapě

Synthetis

tato liga nebyla plně přenesena do standardu, ale její části - např fractured items či synthetised items můžete ve hře potkat, snad i pomocí Zany... (nejsem si ale jist)

Jde vlastně o random implicit modifikátory na předmětech, což může být výhodné.
sem tam takový předmět potkávám. Určitě lze vyrobit přes Harvest zahrádku.

Legion - fialový monolit, zmražená armáda, inkubátory

Výzva - bojující armády s různou raritou "důstojníků" 

Odměny - po boji dle rarity nepřátel; také tu máme jako odměnu 5 slotů do map device (jak to nazvat?), inkubátory či pasivní keystones

Blight - Sister Cassia, tower defense, oils, anoint

(v této lize jsem POE začal hrát)

Výzva - ubránit pumpu pred monstry spamující se z portálů, jdoucí po předem vyznačených cestách

Odměna - při úspěchu každý portál se promění ve stash určitého typu předmětu

Mechanika - získáváme také oleje (oils), kterými můžeme měnit blight mapy či prsteny či vrazit na amulet nějaký pasivní skill z passive tree 

Metamorph - Tane Octavius, výroba monstra

Výzva - poskládáte si z 5 různých typů orgánů bosse na míru 

Odměna - podle toho jaké položky použijete, můžete definovat loot po jeho zabití vypadne

Delirium - zrcadlo, šedá mlha

Výzva - průchod zrcadlem generuje v mapě nové obludy a ty existující jsou nebezpečnější;
existuje také final lokace deliria - přes "mapu" Simulacrum (složená z 300 Simulacrum Splinters) - kde vás čeká 20 vln se stoupající náročností a většími odměnami

Odměna - po skončení deliria vám vypadne zobrazovaná odměna dle úspěšnosti zabíjení; díky delirium orbů (upravují mapy) je možné loot definovat

Harvest - zahrádka / Sacred Grove, Oshabi


Výzva - "harvestování" zahrádky = zabití monster z ní vzniklých, existuje i harvest boss

Odměna - ultimátní crafting předmětů - zahrádka má předem definovaný obsah = můžete si vybírat +-co by se vám hodilo...

Heist - přístav zlodějů / Rogue Harbour


Výzva - s pomocníkem/partnerem se vloupáte do mapy a po získání cílového předmětu se snažíte přežít cestu ven. 

Odměna - máme 2 typy map - contract (malá mapa) a blueprinty (velká mapa), předměty posbírané v mapách je třeba vynést ven do Harbouru, jinak propadnou. Loot stashe mají předem definované typy předmětů uvnitř. Hlavní odměny z blueprintu můžou být velmi cenné.

Rituál


Výzva - dotekem na oltář se začnou spamovat monstra, čím více zabitých monster, tím víc Tributů

Odměna - za tributy je možné si vybrat menší nabídky předmětů (žádný není undefinned)

No, já si při soupisu jasno udělal - budoucnost hraní ukáže, kolik jsem tu nasekal chyb - opravím, bude-li něco špatně

Pokud je tu něco fakt blbě, klidně mi napište - l.sevcuj@gmail.com - opravím.

Ovšem lépe bude, když se inspirujete (nebo to zkopírujete) a svou vylepšenou verzi si u sebe vystavíte světu (a dejte mi pak vědět, hodím sem link) 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moštárna Kostelec na Hané - provozní doba

Přečtení ZFO (obálka datové zprávy) na linuxu

Chci web/aplikaci Podací lístek od České pošty