Vláda na TikToku a propagace kampaně za 500k

Od včerejška českým twitterem rezonuje oznámená o účtu Strakovka na TikToku následovanému kampaní od TT/YTB influencerů Šulcová + Gulab.

Nejdřív malé shrnutí - co je dobře:

  • vládní účet na TikToku (TT) - ano, tiktok má dost uživatelů z ČR a tudíž je logické, že i tento - do budoucna významný komunikační kanál - bude vláda (tahle i budoucí) využívat;
    TT má v aktuální době specifickou skupinu uživatelů (základka, střední a tak okolo) - ač tamní většině bude asi politika úplně šumák, informovat je o důležitých státních věcech tam, je dobrej nápad
    jak přesně komunikace vlády na TT má vypadat, aby fungovala, netuším :)
  • TT účet - aby fungoval - musí provozovat někdo, kdo tomu rozumí = najmutí profesionála (za patřičnou cenu) je logické;
    je treba ovšem definovat co má dokázat, výsledky sledovat a případně cíle upravovat... prostě starat se o to, aby to klapalo tak jak má
  • už nějakou dobu se řeší, že se musí udělat kampaň na očkování a proti dezinformacím - to že se několik TT a YTB tvůrců sami od sebe rozhodnou, že kampaň udělají, je jen pozitivní
    (neřeším, zda se opravdu rozhodli z čistoty srdce)
  • že použili klasickej "prodávací" trik: uděláme vám to (tvorba videí) zdarma, ale zaplatíte pak propagaci u nás" 
    ani s tím nemám moc velkej problém - není to nic nového: 
    udělám vám web zdarma, ale bude to u mě a budeš mi platit hosting...

A částka 500 tisíc? Je to na propagaci (asi těch videí) na 3 kanálech - Youtube, Instagram a TikTok. Je to moc? Je to málo? Já tohle netuším. Ale nějaké rozbory cen se určitě vyrojí.

Kde je teda problém? 

  • Když je to všechno tohle dohromady - zatím to vypadá takto: 
    Úřad vlády si založil na TT účet Strakovka, na kterém budou dávat videa kampaně, stejná videa budou na YTB a ING. Videa jsou (asi) na téma očkování a dělají je influenceři s cílovkou +-20 - tj. zcela mimo očkovací/dezinformační cílovku (40+, 60+), tu která není s očkováním na žádné straně (pro/proti).
    Částka na propagaci jde přes úplně novou firmu (Gulaba), co je pravděpodobně založená jen kvůli tomuto (Datum vzniku firmy 30. listopad 2020)
    Půl melounu za propagaci (asi) 7 videí na 3 sítích vypadá jako dost ranec... 
  • a hlavní problém: máme tu zatím jedinou očkovací/dezinformační kampaň - ale ta je zaměřena na mladé (30- a to ještě přidávám) - což je prostě blbě

Hromada dalších informací: 

Videa : 
(mají mít 15 sekund)
  1. epidemiolog Petr Smejkal - následky vakcíny
  2. viroložka Ruth Tachezy - změna lidské DNA
  3. imunolog Zdeněk Hel - proč se nechat očkovat
  4. exministr zdravotnictví Roman Prymula - rychlý vývoj vakcíny
  5. primářka Bulovky Hana Roháčová - neplodnost
  6. ministr zdravotnictví Jan Blatný - nežádoucí účinky
  7. ministr zdravotnictví Jan Blatný - mutace koronaviru a vakcína
Bohužel vylezli jako první s tímto svazáckým videem
Pak tu máme infovideo od Šulcové, kde se snaží dát všechny informace o tomto projektu (imho dost dobrý video, i když tam jsou WTF momenty - ač možná jen pro mě jako boomera)

V tomto videu doslova píše: 

Celou kampaň jsme s Jakubem dělali bez finančního ohodnocení. 
Veškeré poskytnuté finanční prostředky od Úřadu vlády byly poskytnuty pouze na nákup reklamního prostoru na všech sociálních sítích.

Samotná smlouva na 500k je na hlídači státu: informace - text  kde je účel: 

  • Nákup reklamního prostoru na sociální síti TikTok, cena zahrnuje vybrané reklamní formáty - TopView, One Day Max, Bidding Auction.
  • Nákup reklamního prostoru na sociální síti Instagram, cena zahrnuje vybrané reklamní formáty - Instagram stories, In-feed ads.
  • Nákup reklamního prostoru na sociální síti YouTube, cena zahrnuje vybrané reklamní formáty - reklama před videem.

Odkazy



když už jsem v tom editování... 

Jak by to mohlo projít: 

  1. stát by s predstihem řekl, že chystá kampaně na očkování/proti dezinformacím - bude jich víc a zaměřené na různé věkové skupiny (+ různé kanály)
  2. AS by vydala to své 11 video o tom, co se chystá
  3. JG by za svou firmu na propagaci slíbil, že faktury/náklady na propagaci na TT, YTB, ING budou všechny veřejně dostupné (na webu firmy) - aby bylo možno zkontorlovat, kolik kam odešlo...
  4. proflaklo by se, že je to 500k...
  5. nevydalo by se video o Strakovce
  6. v kampani by nebyl Blatný ani Prymula (tj. jen odborníci, ne politici - tohle je důležité)
  7. kampaň by se odstartovala
  8. faktury jsou na webu
  9. startují ostatní kampaně
jo, byl by i tak shitstorm kvůli utraceným prachům na nesmyslnou cílovku, ale nebyl by to shitstorm takové velikosti...



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moštárna Kostelec na Hané - provozní doba

Přečtení ZFO (obálka datové zprávy) na linuxu

Chci web/aplikaci Podací lístek od České pošty