Vláda na TikToku a propagace kampaně za 500k
Od včerejška českým twitterem rezonuje oznámená o účtu Strakovka na TikToku následovanému kampaní od TT/YTB influencerů Šulcová + Gulab.
Nejdřív malé shrnutí - co je dobře:
- vládní účet na TikToku (TT) - ano, tiktok má dost uživatelů z ČR a tudíž je logické, že i tento - do budoucna významný komunikační kanál - bude vláda (tahle i budoucí) využívat;
TT má v aktuální době specifickou skupinu uživatelů (základka, střední a tak okolo) - ač tamní většině bude asi politika úplně šumák, informovat je o důležitých státních věcech tam, je dobrej nápad
jak přesně komunikace vlády na TT má vypadat, aby fungovala, netuším :) - TT účet - aby fungoval - musí provozovat někdo, kdo tomu rozumí = najmutí profesionála (za patřičnou cenu) je logické;
je treba ovšem definovat co má dokázat, výsledky sledovat a případně cíle upravovat... prostě starat se o to, aby to klapalo tak jak má - už nějakou dobu se řeší, že se musí udělat kampaň na očkování a proti dezinformacím - to že se několik TT a YTB tvůrců sami od sebe rozhodnou, že kampaň udělají, je jen pozitivní
(neřeším, zda se opravdu rozhodli z čistoty srdce) - že použili klasickej "prodávací" trik: uděláme vám to (tvorba videí) zdarma, ale zaplatíte pak propagaci u nás"
ani s tím nemám moc velkej problém - není to nic nového:
udělám vám web zdarma, ale bude to u mě a budeš mi platit hosting...
A částka 500 tisíc? Je to na propagaci (asi těch videí) na 3 kanálech - Youtube, Instagram a TikTok. Je to moc? Je to málo? Já tohle netuším. Ale nějaké rozbory cen se určitě vyrojí.
Kde je teda problém?
- Když je to všechno tohle dohromady - zatím to vypadá takto:
Úřad vlády si založil na TT účet Strakovka, na kterém budou dávat videa kampaně, stejná videa budou na YTB a ING. Videa jsou (asi) na téma očkování a dělají je influenceři s cílovkou +-20 - tj. zcela mimo očkovací/dezinformační cílovku (40+, 60+), tu která není s očkováním na žádné straně (pro/proti).
Částka na propagaci jde přes úplně novou firmu (Gulaba), co je pravděpodobně založená jen kvůli tomuto (Datum vzniku firmy 30. listopad 2020)
Půl melounu za propagaci (asi) 7 videí na 3 sítích vypadá jako dost ranec... - a hlavní problém: máme tu zatím jedinou očkovací/dezinformační kampaň - ale ta je zaměřena na mladé (30- a to ještě přidávám) - což je prostě blbě
Hromada dalších informací:
Videa :
(mají mít 15 sekund)
- epidemiolog Petr Smejkal - následky vakcíny
- viroložka Ruth Tachezy - změna lidské DNA
- imunolog Zdeněk Hel - proč se nechat očkovat
- exministr zdravotnictví Roman Prymula - rychlý vývoj vakcíny
- primářka Bulovky Hana Roháčová - neplodnost
- ministr zdravotnictví Jan Blatný - nežádoucí účinky
- ministr zdravotnictví Jan Blatný - mutace koronaviru a vakcína
Bohužel vylezli jako první s tímto svazáckým videem
Pak tu máme infovideo od Šulcové, kde se snaží dát všechny informace o tomto projektu (imho dost dobrý video, i když tam jsou WTF momenty - ač možná jen pro mě jako boomera)
V tomto videu doslova píše:
Celou kampaň jsme s Jakubem dělali bez finančního ohodnocení.
Veškeré poskytnuté finanční prostředky od Úřadu vlády byly poskytnuty pouze na nákup reklamního prostoru na všech sociálních sítích.
- Nákup reklamního prostoru na sociální síti TikTok, cena zahrnuje vybrané reklamní formáty - TopView, One Day Max, Bidding Auction.
- Nákup reklamního prostoru na sociální síti Instagram, cena zahrnuje vybrané reklamní formáty - Instagram stories, In-feed ads.
- Nákup reklamního prostoru na sociální síti YouTube, cena zahrnuje vybrané reklamní formáty - reklama před videem.
Odkazy
článek na Mediáři: https://www.mediar.cz/galerie-reklamy/sulcova-a-gulab-toci-o-ockovani-na-tiktok-v-serii-videi-se-ukazi-blatny-i-prymula/
souhrn od Dočekala na Pooh https://pooh.cz/2021/01/29/vlada-jde-na-tiktok-do-reklamy-da-pul-milionu-jedno-nesmyslne-video-podivny-dodavatel-spatna-doba/
článek na Hlídacím psovi https://hlidacipes.org/mladik-co-privedl-babise-na-tiktok-jakub-gulab-cena-pul-milionu-za-propagaci/
EDIT o den později: těch 500k bylo zrušeno - S+G si o ně neřeknou...
https://cnn.iprima.cz/konec-kampane-na-tiktoku-mladi-influenceri-pro-vladu-delat-nebudou-nesnesli-kritiku-18188
https://cnn.iprima.cz/konec-kampane-na-tiktoku-mladi-influenceri-pro-vladu-delat-nebudou-nesnesli-kritiku-18188
když už jsem v tom editování...
Jak by to mohlo projít:
- stát by s predstihem řekl, že chystá kampaně na očkování/proti dezinformacím - bude jich víc a zaměřené na různé věkové skupiny (+ různé kanály)
- AS by vydala to své 11 video o tom, co se chystá
- JG by za svou firmu na propagaci slíbil, že faktury/náklady na propagaci na TT, YTB, ING budou všechny veřejně dostupné (na webu firmy) - aby bylo možno zkontorlovat, kolik kam odešlo...
- proflaklo by se, že je to 500k...
- nevydalo by se video o Strakovce
- v kampani by nebyl Blatný ani Prymula (tj. jen odborníci, ne politici - tohle je důležité)
- kampaň by se odstartovala
- faktury jsou na webu
- startují ostatní kampaně
jo, byl by i tak shitstorm kvůli utraceným prachům na nesmyslnou cílovku, ale nebyl by to shitstorm takové velikosti...
Komentáře
Okomentovat