Nechápu Twitch, ale asi se to zlepší

Pár měsíců zpět jsem objevil Twitch.tv. Ne, že bych nevěděl, že něco takového neexistuje, ale asi nikdy nedorazil do tabu mého prohlížeče. Youtube mi stačilo jako "video zdroj".

Půjdu po blocích
(omluvte nepřesný údaje, nebudu řešit když se netrefím do nicku)

Co je Twitch - Základy

(jak jej teď chápu já)

Streamovací platforma = online video s diváky. Dá se na ní vydělávat, kdy streamer dostává (dle svého "ranku") určité prachy z platících diváků/fandů svého kanálu.

Primární obsahem jsou (asi?) herní streameři - lidé, kteří hrají hry a u toho více či méně komunikují se svými diváky.

Sledování je zdarma, psaní do chatu často omezeno aspon "follow"/sledovat.
Další možností je dát "subscribe"/Předplatit - z čehož se skládá ona výplata streamerů.

Krom live streamů vám nabízejí i videa (asi něco jako poslední streamy) a klipy - což by měli asi být nejlepší okamžiky jejích tvorby.

Krom platby předplatného je tam možnost koupit si nějakou interní měnu. jak/za co se utrácí netuším.

Český Twitch

Absolutně netuším, kolik je na cz "tvůrců" (tohle slovo mi nejde přes jazyk) obsahu - ale asi někde budou statistiky.
Od věku streamerů se odráží obsah i forma. Nevím jak funguje algoritmus, ale mě nenabízí absolutní kinder streamery (pokud existují), dokonce nemám pocit, že by někdo z nich měl pod 18, ale tak nějak věřím, že pod 20 bude většina z nich.

Dva největší CZ twitchaři by měli být FattyPilow (nebo jak) a Agraelus. Pak tam jsou nějací profi ci poloprofi (nebo? ) hráči online her.
Z nejstarších věkem pak ArcadeBulls, Radovan(Cynická svině), Rota a Kořenář, Czechcloud. Pak uz nevím, víc se ke mě nedostalo.
Respektive díky POE (viz níže) Rimtech, 102debtorr, JanPrusak - ale to je fakt okraj - ne velká jména ani velké počty.
Jo a ještě Sterakdary.

Mám pocit, že českej twitch se navzájem komplet zná. Často se navzájem řeší - což jim pomáhá v propagaci, takže je otázka, jak moc to je kalkul a jak moc je to "kámoš".

Určitě se dá twitch nějak rozdělit na větší clustery

Twitch - hromada věcí co nechápu, netuším

Protože nikdo z výše jmenovaných (ani nejmenovaných) není pro mě důležitý ani stále sledovaný, zatím jsem nikomu své peníze přes předplatné neposlal. Z tohoto důvodu nevím, zda je předplatné jednorázové (asi jo) nebo se platí pro každého "sublého"  zvlášť (asi ne - to by strašně lezlo do peněz, ne?)

Hype train - absolutně nevím.

Nechápu "darování předplatného/subu? komunitě - osoba která to udělá zaplati napr 5 predplatných a daruje je do toho streamu, a v nem se to nějak prerozdělí náhodně

Nechápu chat - v něm je v drtivé většíně totální chaos. Respektive čím víc diváků, tím menší smysluplnost. Kdyz je tam jen pár desítek až stovka diváků, baví se mezi sebou. když jich je tisíc, je to jeden ikonkový trip. Šilenost.
Jde tam občas vysledovat snaha o vtipnou narážku/odpověď/cokoli (meme) - ale na tohle jsem fakt starej.

Co jsem pochopil, tak 1 = Ano, 2 = Ne, co je F netuším.

Co jsou to dropy? Netuším. Něco padá, jasně, ale co a proč?

Kolik je full time českých streamerů?

(další doplním jak budu nechápat)

Osvěta Twitche

Tak nějak jsem očekával, že odpovědi na mé otázky najdu na výborném webu 365tipu.cz
ale z nějakého důvodu pod tímto tagem obecný popis není https://365tipu.cz/tag/twitch/

Takže jsem po rozhovoru U kulatého stolu se StandaShow požádal Standu o rozhovor s jedním z výše uvedených streamerů - CzechCloudem. Ten spí v knihovně u rádia a tak mi připadalo, že k tomuto tématu rozhodně bude mít co říct...

Jak to dopadlo se dozvím za 45 minut. Link dodám, bude-li video.


Osobní komentář

Na twitch se se dostal díky Sterakovi a CzechCloudovi - Sterak (kterého mám v oblibě) udělal video o POE (diablovka Path of Exiles), CC udělal video, kde komentuje Sterakovo video o POE. A protože se mi hra líbila, dohledával jsem informace - opět na youtube - kde jsem narazil na návody od Rimtecha - a pak už to byl jen krůček na stream hraní POE, kde jsem se mohl znalejšího hráče (nejen rimtecha) na cokoli zeptat a on mi občas odpověděl.
A právě komunikace mezi streamerem/hráčem a jeho diváky mi připadá jako fakt super věc. Teda minimálně pro získávání relevantních informaci o hře.
Pravda, většina chatu je fakt pain.

Můj aktální vztah k CZ Twitch:

Když hraju  POE, mám zaplé někoho kdo to taky hraje. Výše zmíněné osoby nejsou děcka, tak je to tam celkem v poho.

Ač Sterak patří mezi mé nejoblíbenější hráče/ytbery, jeho popularita znamena sračku v komentářích. Vím že je možné je schovat, ale Sterak v rámci své "pracovní náplně" na tu sračku reaguje - a tudíž je to i tak pain. (pravidelně 1k diváků)

Agraelus je asi zasloužene šéf českého twitche - co sem potkal tak bylo 12k diváků, 10k asi dosahuje často. Je sprostej, což znamená ne ideální pro děti, které si myslí, že je to cool. Když jsem jej poprvé potkal na YT, tak jsem měl pocit, že je to poza aby se odlišil. Ted nevim . Možná to póza nebyla a fakt se vyjařuje jako dlaždič. Nicméně žádnej idiot. naopak.

Fatty Pillow - potkal jsem jenom 2 jeho YT videa a z nich mám dojem , že je to idiot.

Mám rád YT tvorbu Patrika Kořenáře a Martina Rotu. Co dělají a jak se chovají na twitchi opět netusim.

Radovana/Cynickou svini - když potkám na YT, tak si ho pustím. Ale neodbírám. Občas to sedne, ale nějak to není pro mě konzumovatelné pravidelně.

zkusím doplnit v průběhu času

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moštárna Kostelec na Hané - provozní doba

Přečtení ZFO (obálka datové zprávy) na linuxu

Chci web/aplikaci Podací lístek od České pošty