Clash of Clans: 3 poznámky

Soupis poznatků a poznámek z hraní návykové strategie Clash of Clans. Aktuáně jsem na 50lvl. Town Hall lvl 7.

A samozřejmě jak je mým zvykem, hraju bez útrat reálných peněz...

1. Okamžitě přestaňte urychlovat hru pomocí gemů a postavte si třetí Builder's Hut 

proč? protože máte stále co stavět - i všech 5 je málo.



Já už si ten začátek nepamatuju, ale myslím že startujeme jen s prvním Hutem, pak máme v rámci tutorialu postavit i druhej - nebo tak nějak.

Ten třetí stojí 500 gemů, což je počet gemů, se kterým hru začínáte. Hru začínáte s 250 gemy. Mám takové nejasné tušení, že  V tutorialu jste nuceni nějaký gem utratit, abyste splnili jeho cíle, ale až jej dokončíte, neutraťte už ani jeden - začínat tedy budete na 233 gemech.

Já to, že můžu za těch 500 gemů postavit další Hut, zjistil v době, kdy sem jich měl na kontě asi 100... Od té doby jsem začal gemy syslit (odstraňovat keře, stromy, balvany z vaší mapy - fauna se regeneruje...) což mě trvalo neskutečně dlouho...

Krom kácení porostu také získáváte gemy při splnění Achievementů - a ten nej v tomto směru je Sweet Victory - u kterého za 1250 bodů (to co získáváte/ztrácíte při útocích na jiné hráče) dostanete 450 gemů. Což se mi podařilo v době, když už jsem měl 450gemů nasyslenejch....

Čtvrtý Hut pak stojí 1000 gemů, což asi nedám.



2. Získávání zdrojů


aktuálně jsem ve fázi budování 7 lvl základny takže na jeden upgrade čehokoli potřebuju tak 500-1500k - přičemž bezproblémový limit je kolem 800k - pak se na vás začnou hrnout cizí hráči cílene po vašich zdrojích...

má tradiční armáda činí: 6-10 Wall Braker (akt lvl3 - 2000,-), a zbytek jsou Goblini (akt lvl4 - 80,-). Při počtu 180 jednotek tak jsem schopen vysmejčit tak 70% základen (= všechny Elixil collector, Gold mine, Elixir storage a Gold storage)

Taková to armáda mě stojí necelých 34k - takže cíl je vždy najít hráče s min 40k elixiru na skladě... Velké sklady o/nad 100k se nacházejí málokdy, ale není problém napadnout s tou to várkou vojáků dva nebo dokonce tři základny, každá o 40k...

Kdybych vynechal Wall Brakery, tak armádu goblinů pořídím za 15k, najít soupeře nad tuto částku většinou není problém...

3. Získávání bodů (ikonka poháru vlevo nahoře pod vaším LVL)


Body získáváte za útok na základnu jiného hráče či za úspěšnou obranu své vesnice.

Pokud se občas nechytáte, tak je to takto:

  • úspěšný útok je po získání minimálně 1 hvězdičky, analogicky úspěšná obrana je v případě, že útočník nezíská žádnou hvězdičku (což ovšem neznamená, že vám nenaskočí štít)
  • jednu hvězdičku získáte za zničení Town Hall (budu psát jen o útoku, obrana je pak analogická)
  • první hvězdičku získáte nejpozději po zničení 50% základny
  • počet procent nad stav získání "první hvězdičky" pak určuje, kolik získáte bodů (je předem určeno, kolik ztratíte a kolik můžete max získat - dle síly soupeře)

z tohoto vyplývají tyto věci:

  • útočte na vesnice, které nemají chráněnou THall = vždy získáte body...
  • sejmout 50% základny je nejsnazší s hordou lučišníků = kruh okolo základny
  • pokud se podaří vaší armádě goblinů sejmout všechny "zdroje" - je to kolem 46-48% základny = pak už stačí sejmout jednu či dvě stavby a jste na hvězdičce (= není špatné mít 10 lučišnic...)
  • kontrolujte si rohy, často v nich jsou "odložené" stavby (např Builder Huty), a tak máte nějaká procenta téměř zadarmo...



V obou případech není špatné jít projít ty co na vás napadly - je to totiž jediná možnost proti hráčům (respektive nezjistil jsem jinou), kdy si můžete prohlédnout jejich základnu a teprve pak postavit armádu na míru...




(je to návod na Clash of Clans, není to návod na Clash of Clans... ?)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moštárna Kostelec na Hané - provozní doba

Přečtení ZFO (obálka datové zprávy) na linuxu

Chci web/aplikaci Podací lístek od České pošty