Dungeon Boss: pořadí útoku
Dungeon Boss - tahle hra mě fakt chytla. Je na Apple i Android
Typ hry: akční arénové tahové RPG.
Co si pod tím představit: Proti sobě stojí dvě skupinky hrdinů s různými vlastnostmi, které se díky zkušenostem zlepšují, a snaží se navzájem zabít - a to tahově, jednou ty, jednou on (s drobnými odchylkami)
Váš arzenál hrdinů, které používáte na útoky se různými způsoby zvětšuje - a co hrdina, to jiná kombinace vlastností. A hrdinů není vůbec málo, takže na strategie útoku v PVP je prostoru habaděj.
Je pravděpodobné, že existují jiné hry stejného typu, ale tohle je u mne premiéra (přece jenom jedu hlavně TDcka a akční strategie od Supercellu). Ale jelikož mě to fakt baví, podívám se v budoucnu i na konkurenci.
Pořadí útoku obránců:
Pořadí útoku obránců:
Typ hry: akční arénové tahové RPG.
Co si pod tím představit: Proti sobě stojí dvě skupinky hrdinů s různými vlastnostmi, které se díky zkušenostem zlepšují, a snaží se navzájem zabít - a to tahově, jednou ty, jednou on (s drobnými odchylkami)
Váš arzenál hrdinů, které používáte na útoky se různými způsoby zvětšuje - a co hrdina, to jiná kombinace vlastností. A hrdinů není vůbec málo, takže na strategie útoku v PVP je prostoru habaděj.
Je pravděpodobné, že existují jiné hry stejného typu, ale tohle je u mne premiéra (přece jenom jedu hlavně TDcka a akční strategie od Supercellu). Ale jelikož mě to fakt baví, podívám se v budoucnu i na konkurenci.
Poznámka: základy
Kdo začne hrát okamžitě pochopí - máme 5 typů hrdinů dle "elementu"
- ohnivý - červená - slabý proti vodním/modrým, silný proti přírodním/zeleným
- vodní - modrá - slabý proti přírodním/zeleným, silný proti ohnivým/červeným
- přírodní - zelená - slabý proti ohnivým/červeným, silný proti vodním/modrým
- světlo - žlutá - silný i slabý proti temnotě/fialová
- temnota - fialová - silný i slabý proti světlu/žlutá
z čehož vychází základní taktika:
- pokud mám za soupeře oheň, vežmu si na něj vodní hrdiny
- je-li soupeř voda, vezmu si zelené hrdiny
- a do třetice, je-li soupeř příroda, spálím jej ohněm
U světla/temnoty to není až tak výrazné, protože sice dáte 30% útok navíc, ale také máte o 30% horší obranu.
Jenže tak jednoduché to nebývá z prostého důvodu, týmy bývají namíchané a také mají hrdinové hromadu dalších kategorií, které to komplikují...
...třeba takovou rychlost
Pořadí útoku
pořadí útoku v kole určují tyto 3 pravidla:
- rychlost hrdinu
- umístění v týmu
- obránce útočí první
Rychlost hrdinu
určuje, kdy hrdina zaútočí. Prakticky jsou hrdinové označení pomocí dvou stupňů (fast, slow), ale fakticky jsou stupně tři:- rychlí - fast - tito hrdinové útočí jako první - tj. před normálními
- normální hrdinové - bez označení - útočí před pomalými
- pomalí - slow - útočí jako poslední, po normálních
Umístění v týmu
to jak umístíte své hrdiny do vašeho týmu určuje také jejich pořadí - hrdinové stejné rychlosti jsou za sebou tak, jak jsou seřazeni v týmu
Upozornění: i když umístíte do týmu hrdiny v např. v tomto pořadí:
slow - normal - fast(1) - fast(2)
slow - normal - fast(1) - fast(2)
vaše pořadí útoku budou v první řadě závislé na rychlosti hrdinu:
fast(1) - fast(2) - normal - slow
Obránce útočí první
pokud mají útočník i obránce hrdinu stejné rychlosti, první útok má obránce, pak útočník, a tak se to střídá.
Samozřejmě jen v případě, že je ještě daný hrdina naživu...
...což je další taktický/strategický prvek plánování útoku
Teď to dáme dohromady prakticky:
Případ 1: obránce 4x normal, útočník 4x normal
první zaútočí 1 obránce, pak 1 útočník (je-li naživu), pak 2 obránce (je-li naživu), pak 2 útočník (je-li naživu)...
v případě, že 1 obránce při svém útoku zabije 1 útočníka, útočník nemá kým útočit a tak opět útočí obránce (2 v řadě)
Případ 2: obránce 4x normal, útočník 4x fast
první bude útočit - a to se všemi hrdiny - útočník - teprve pak své útoky provede obránce (bude-li mít někoho naživu)
analogicky, pokud by obránce měl 4x fast a útočník 4x normal - první 4 útoky provede obránce, teprve pak se se svými živými hrdiny do boje pustí útočník
analogicky, stejný postup v případe 4x normal vs 4x slow
Případ 3: Obránce 1x fast, 2x normal, 1x slow - Utočník 2x fast, 2x normal
v případě že všichni přežijí první kolo, bude pořadí takovéto:
O fast -> U fast(1) -> U fast(2) -> O normal(1) -> U normal(2) -> O normal(2) -> U normal(2) -> O slow
O fast -> U fast(1) -> U fast(2) -> O normal(1) -> U normal(2) -> O normal(2) -> U normal(2) -> O slow
což se dá strategicky využít třeba takto:
útočník pomocí svých rychlíků zabije normálního hrdinu prvního v řadě, čímž získá další 3 útok v řadě - ten využít pro zabití dalšího nebezpečného protivníka či speciálního útoku, kterým získá jinou výhodu (zmrazení, sebrání energie...)
Praktické ukázky:
Pořadí útoku obránců:
- Willow Swift (zelená) - fast
- Black Diamond (žlutá) - fast
- Shadowblade (fialová) - fast
- Lady Nimriel (červená) - normal
V případě, že bychom jako útočníci měli samé "normal" nebo "slow" - první 4 útoky by hrál obránce
Pořadí útoku obránců:
- Willow Swift (zelená) - fast
- Overlord Executum (fialová) - normal
- Bovus El Doro (zelená) - normal
- Lady Nimriel (červená) - normal
V případě, že bych měl jako útočník 4x fast, po útoku Willow bych měl 4 útoky na zpacifikování těch "normal"ů
Poradí útoku je jednoduché - přesně tak jak jsou na obrázku - jsou to "normal"
Pokud chci útočit dříve než obránce, musím mít 4x fast,
a nebo už se strategií - 3x fast (zabít prvního v řadě) a 1x normal
Pokud chci útočit dříve než obránce, musím mít 4x fast,
a nebo už se strategií - 3x fast (zabít prvního v řadě) a 1x normal
Komentáře
Okomentovat