Clash of Clans: začátky

Se portací CAC na android (a tudíž můj mobil) jsem se pustil do nového profilu a zkusil si stavět vesnici se vším všudy pěkně od začátku.

Aktuální stav:
  • TH lvl 4 (Town Hall = radnice)
  • 20 lvl
  • všechny obranné jednotky na max k danému TH lvl 
  • všechny upgrady útočných jednotek na max k danému TH lvl (tj. lvl 2 u všech, labolatory taky má max lvl 2)
  • 433 gemů
  • sklady na max (tj. 501k místa), 300k zdrojů v nich (teď)
  • všechny zdi na max (lvl 4, černá)
  • co nemám na max pak je upgrade dolů a kolektorů + dvě z barracks 

Poznámky k hraní:

  • Tak jak jsem psal v COC: Poznámkách, jedna z nejdůležitějších věcí je neutrácet gemy a šetřit je na třetího Buildera. Na začátku hry máte 250 gemů, až skončí tutorial, zbyde vám jich 233. Do pětistovky (tolik stojí 3 builder) je to dost daleko...
  • Po tutorialu dostanete 3 dny štítu, kdy na vás nemůže zaútočit žádný jiný hráč. Teda v tom případě, že ten štít sami nezrušíte svým útokem na jiného hráče - COŽ BY BYLA BLBOST.
    Takže hrát a zdroje získávat v singleplayeru. Než mi vypršel štít jsem skončil nedobitou (tj. bez hvězdičky), ale vybrakovanou (vytunlované sklady, už z ní nic nebude udělal 100%) Fool's Gold, která (mám pocit) dávala 5k gold + 5k elixíru.
  • Za ty tři dny jste schopni se dostat s TH na 4 lvl, což také znamená Barracks lvl 6 (Barbari, Lucisnice, Goblini, Obři, Bombíci, Balony) a (Army Camp lvl 4 (=80 míst, 2x40)
  • před postupem na vyšší TH lvl se pokuste dodržet pravidlo maximálního upgrade všeho co můžete (snad krom dolů a kolektorů)

Armáda prošla tímto vývojem
  • nejdříve jsem dělal jen barbary - v na začátku singlu suverénně sejmuli celou vesnici, stačí jich mít prostě jen dost - žádná taktika není třeba 
  • jakmile jsem byl schopen dělat gobliny, dělal jsem jen gobliny (stojí 40 stejně jako barbaři) a s těmi jsem útočil tak dlouho, dokud vesnice neměly v obraně mortal... což platí jak pro singleplayer, tak pro PVP (player vs player) /fáze G/
  • jakmile začal být v obraně Mortal, začal jsem dělat 10-20 barbaru, kteří jej měli za úkol eliminovat a pak jsem vypustil gobliny na zdroje /fáze BG/
  • poslední "typ" pak doplnění barb a gob o bombera, aktuálně dva - protože už nepotkáte základnu bez kompletního oplocení zdí. /fáze BGB/
Proč takto? Je to nejlevnější a nejrychlejší. 

Na koho a jak útočit
  • vždy jde o základny, co mají hodně lootu k ukradení - cíl "zničení celé základny" je zcela zbytečný, přijde to samo
  • začínal jsem na trapných 5K možných zdrojů (zlata nebo elixíru), a postupně zvyšoval na aktuálních min 30k - nezřídka se mi stalo, že mé sklady nestačili na přísun ukradených lootů (zpočátku jsou sklady fakt malé)
  • soupeři (oběti) na těchto low lvl většinou se z hrou teprve seznamují a tak nemají uzavřenou zeď /= fáze G/, jakmile goblini nemají cíl (zdroje) pustí se se svou rychlostí do zbytku, což většinou znamená kompletní vybílení základny
  • následně začnou být základny kompletně obehnané zdí, ale dokud tam netrčí mortal, tak stačí na jedné straně vyhodit barbary, a na druhé gobliny - obojí se probourá dovnitř velku rychle a udělají slušnou paseku /fáze BG/ - hlavní je se dostat dovnitř...
  • jakmile je tam mortal, začíná to být už problematícké, protože než se prokoušou vaše útočné jednotky zdí, je schopen je zcela vyřadit - v tom případě začíná fáze BGB a podle lvl vašich bomberů a zdí, co mají vaši protivnící si děláte bombera jednoho či dva...
  • dosud jsou to tedy velmi jednoduché útoky, téměř žádná strategie
  • náklady BGB fáze jsou: 3000 (2 x bomb2lvl) + 800 (20 x barb2lvl) + 2240 (56 x gob2lvl) = 6040
  • což značí, že od nějakejch 20k možného lootu elixiru by to byl slušnej zisk (téměř čtyřnásobek)

Pokud budete dodržovat pravidlo onoho dostupného lootu, nebudete mít v rámci tohoto naznačeného postupu žádný problém se zlatem ani elixírem - stále budete mít dostatek, respektive přebytek, protože vaše armáda nebude stát moc, zatím máte stále jen 2 stavitele (buildery), takže nebudete zas až tak rychle utrácet za upgrady staveb

Nezřídka se vám pak stane, že při hledání "rozumné" oběti (např 20k) narazíte na "zlatý důl" - 100k lootu - a po vašem útoku získáte na jeden zátah plné sklady...

TH5 si už taky nepamatuju, takže se nechám překvapit, co mi ta

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moštárna Kostelec na Hané - provozní doba

Přečtení ZFO (obálka datové zprávy) na linuxu

Chci web/aplikaci Podací lístek od České pošty