Clash Of Clans: počítání ukradených surovin zlata a elixíru
TENTO ČLÁNEK UŽ NENÍ PLATNÝ - ZMĚNA NASTALA 5.12.2013
Pokusím se sepsat nový systém - kdo vládne ENG, může si vše načíst zde: http://bhlgaming.com/forums/topic/1668858656-important-changes-to-the-loot-system/Zkusím zde nastínit, jak se vypočítává lup při útoku či obraně
Celé je to kvůli jednomu útoku - odplatě - kdy jsem si vyhlídl soupeře, který měl na skladech okolo 6M elixíru i zlata (zkontrolováno přes "view" jeho vesnice). Útok dopadl dopadl docela dobře (2 zničené Gold i Elixir Storage), ale získaný lup byl velkým zklamáním: 100k G, 120k E. Vzhledem k tomu, že má armáda (draci, balony, minioni) byla tak za 250k exixíru, byl jsem vlastně nasranej.
Takže jsem začal zjišťovat, jak to s těmi počty ukradnutých surovin je.
Před útokem jsem věděl, že se dá ukrást 20% z uloženého množství - jenže to není bohužel celá pravda.
Celý vzorec vypadá takto:
+ 20% z množství uloženého ve skladech, ale maximálně 198k
+ 50% z množství v dolech/kolektorech
+ 1000 zlata/elixiru za zničení radnice
Maximální množství (obránci) ukradnuté suroviny je tedy: 649k
což se skládá z:
+ 198k --- za všechny zničené sklady v případě, že je v nich více než 1M uložených surovin
+ 450k (=6*75k) --- za všechny zničené doly/kolektory, které mají zcela plné své vnitřní prostory (na lvl11 to je 150k)
+ 1k za radnici
Útočník ale má takto vypočítané množství kořisti vynásoben tzv. multiplikátorem - což je konstanta odvozená od rozdílu lvl radnice útočníka a obránce:
- 5% při útoku na slabšího o 4+ lvl
- 25% při útoku na slabšího o 3 lvl
- 50% při útoku na slabšího o 2 lvl
- 90% při útoku na slabšího o 1 lvl
- 100% při útoku na soupeře se stejným lvl radnice
- 110% při útoku na silnějšího o 1 lvl
- 150% při útoku na silnějšího o 2 lvl
- 200% při útoku na silnějšího o 3+ lvl
K tomu poznámka: netuším zda multiplikátor je aplikován jen pro počty útočníka nebo pro oba.
Čerpáno z wiki Clash of Clans: http://clashofclans.wikia.com/wiki/Raids#Gold.2FElixir
K tomu poznámky:
- obránce: 20% ze skladu (s maximální hranicí 198k) vs 50% z dolu/kolektoru je jasným příkaz stále vyprazdňovat doly
a hlavně - ať máte na skladech 1M nebo 8M (max), vždy přijdete jen o 198k z nich - útočník: pokud potkám vesnici, která nemá oplocené doly/kolektory a na nich neprobíhá žádná činnost (= jsou zcela naplněny) = snadný zisk
- obránce: chránit si své sklady + mít postaveny (+ max upgrade) maximální počty svých skladů:
to byl právě úraz výše zmíněného útoku - ze 4 skladů jsem zničil jen dva, tj. získal jsem jen 50% z maximálních 198k
aktuálně ve své vesnici stavím a upgraduji třetí sklad na elixir - dosud jsem jej cíleně nestavěl - což byla blbost
vlastní přepočet lupu je pravděpodobně vypočítán z celkového počtu HP skladů vs zničeného počtu HP těchto skladů - obránce: mít sklady dále od sebe tak, aby nebylo možné při dosažení jednoho z nich ihned bez zdolávání dalších překážek, ničit ty další
- útočník: raději útočit na vesnice, které těch skladů mají méně nebo je mají u sebe - samozřejmě pokud si nevěříte na kompletní vyrabování...
- útočník: při odplatě - když se díváte na vesnici soupeře, krom jeho naplnění skladů a dolů/kolektorů si kontrolujte jeho lvl radnice - je blbost útočit na hráče o 2 lvl níže - zisk bude slabý
- útočník: při odplatě - pokud dáte Revenge a je útok je umožněn (tj. začne běžet odpočítání) - než zaútočíte, zkontrolujte si hrou vypočítaný zisk (při vlastním počítání můžete udělat chybu, já ji dělám furt) - pokud se z boje stáhnete - tlačítko Revenge nezmizí, zaútočit můžete později, až bude mít víc na skladech
btw - tlačítko Revenge - je v případě jen když jste na daného soupeře nezaútočili (a nevím, zda má nějaké "vypršení") - tj. pokud někdo na vás zaútočí přes svůj revenge (vy jste byl první útočník), zpět jej napadnout už nemůžete - nespěchejte s levelováním své radnice - přijcházíte o multiplikátor - snažte se vždy dotáhnout do maxima nabízené upgrade vašich útočných jednotek v laboratoři
- najděte si vhodnou ligu - kde potkáváte slabé soupeře pro vaši taktiku útoku - vyšší ligy sice znamenají vyšší možné zisky, ale:
--- mají lepší obranu (lepší opevnění, výkonější obrané zbraně, více zdí i zbraní)
--- vy máte slabé útočné jednotky na jejich silné zbraně
--- na vás budou útočit silnější = budou vás kompletně vykydlovat - přijdete o maximální počty svých zdrojů a budete přicházet o trofeje, což vás stejně zas hodí do nižší ligy
Komentáře
Okomentovat