Dohráno: Blurry Defence (android)

Mám rád hry typu tower defence. Když se na twitteru objevila zpráva, že BD autoři vytvořili za 2 týdny, chtěl jsem vidět, jak může tak rychle spíchnutá hra vypadat a rovnou ji koupil.

Líbí se mi na ní její designová jednoduchost a hratelnost. Čtyři věže proti třem typů jednotek je zcela dostačující na tento typ hry.

Náročnost hry je kolísavá, protože se láme většinou u 7-8 lvl každé úrovně. To je (můj) milník, jehož pokoření znamená úspěšné dohrání lvl. Když se blížíte k tomuto bodu, stále bojujete o každý peníz a snažíte se co nejstrategičtěji umístit další věž. Jakmile však dosáhnete určitého počtu "peněz na ploše" (PNP = tj. okamžitým prodáním všech nepotřebných věží), stane se hra jako mávnutím proutku jednoduchá, protože vytvoříte věže, přes které neprojde žádný "run".

Výjimkou jsou jen ty levely, které mají dva a více vstupních bodů...

Je však pravdou, že hru jsem dohrál až ve verzi 1.2 - v první vydané verzi 1.0 jsem nedokázal projít přes 8 lvl...

Trocha strategie:

  • do bodu PNP stavím jen nejlevnější věže - Machine gun (250)
  • a to tak, že je dávám dvojice proti sobě - nejlepší styl, jak sejmout rychlé Zelené (i když ne úplně celou dlouhou řadu)
  • první dvě věže postavím vždy (je-li to možné) na druhou pozici od vchodu



pokud si chcete trochu zahrát, nečtěte dále





pokud chcete návod, tak ještě sjeďte něco dolů







Vítězná strategie:
  • bod PNP je 1600 peněz k dispozici (tj. na účtě i po prodání všech ostatních nepotřebných věží)
  • za tuto částku si upgraduju jednu z prvních dvou věží na 2 lvl (500), a tu naproti ní prodám a na stejné místo dám Shotgun (500) a tu upgraduji na 2 lvl (600)
    tento dvojblok stačí sestřelit 80 procent všeho co do hracího pole vleze (problém je jen dlouhá řada Modrých)
  • to co projde ale zvládnete sestřelit MGlvl1 někde rozumně dál v poli
  • jakmile dostanete Shotgun na 3 lvl (dalších 700), máte vystaráno - přes tyto věže se nikdy nic už nedostane...
  • (já to pro jistotu ještě jistím MGlvl3 a do prvního ctverce ke vchodu Freeze gun - pak už je to úplně zabetonované...)
  • můj peněžní rekord byl 5860 na konci úrovně 12 (+ ty dvě věže v hracím poli....)

Z čehož vyplývá:

  • jednu z obraných jednotek vůbec nepoužívám, a kdybych byl škrt, nepoužívám dvě z nabídky
  • každá úroveň pro vás prakticky končí v bodě PNP  - pak můžete jít na záchod nebo si zakouřit
  • něco takového jako finální level/bos neexistuje
Co bych si přál do "plné" verze, pokud se k ní autoři dostanou:
  • vyšší obtížnost - ve vyšších lvl úrovně vypouštět různé typy jednotek zároveň 
  • pamatovat si "nejlepší" výsledek projití lvl - a to jak počet životů, tak peníze na účtu
  • nějakou motivaci pro "správně" dokončení levelu - např na peníze, nebo na životy (bude-li obtížnost tak těžká) - např že za každý 1000 se do dalšího kola přesune na začátek 100 peněz...



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moštárna Kostelec na Hané - provozní doba

Přečtení ZFO (obálka datové zprávy) na linuxu

Chci web/aplikaci Podací lístek od České pošty